همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به سنت هر ساله پس از انتخاب اعضای هیات رییسه جدید برای بهره گیری از بیانات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به محضر معظم له رفتند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، نمایندگان نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) خود ترکیب هیات رییسه نهاد قانونگذاری کشور را در سال سوم مشخص کردند.

پس از انتخاب هیات رییسه مجلس، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که نمایندگان برای استفاده از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در محضر ایشان حضور می یابند.

لاریجانی تصریح کرد: از این رو جلسه علنی بعدی مجلس فردا (دوشنبه - پنجم خرداد ماه) برگزار می شود.

در انتخابات امروز هیات رییسه مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی با 187 رای به عنوان رییس مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد را با 203 رای و محمدرضا باهنر را با 144 رای به ترتیب به عنوان نایب رییسان اول و دوم مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند.

همچنین ضرغام صادقی، محمدحسین فرهنگی، مهرداد بذرپاش، محمد دهقان، علیرضا منادی و حسین سبحانی نیا به عنوان دبیر هیات رییسه برگزیده شدند.

نمایندگان مجلس سیدشریف حسینی نماینده اهواز، محمد آشوری نماینده بندرعباس و بهروز نعمتی نماینده اسدآباد را به عنوان ناظرات هیات رییسه انتخاب کردند.

مجلس شورای اسلامی مرکب از 290 نماینده است که هیات رییسه آن به صورت سالانه و به شیوه رای گیری با ورقه انتخاب می شوند.

کد خبر 260532

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز