همشهری آنلاین: وزیر آموزش و پرورش گفت: میزان ساعت حق‌التدریس فرهنگیان ۱۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد ولی نرخ حق‌التدریس و حقوق و مسائل دیگر کاهشی نخواهد داشت.

به گزارش فارس، علی اصغر فانی در پاسخ به این پرسش که «آیا قرار است حق‌التدریس فرهنگیان کاهش یابد؟»، اظهارداشت: هر روز خلاصه روزنامه‌ها برایم می‌آید؛ خیلی‌ها در این باره نوشته بودند که حقوق حق‌التدریس‌ها 10 درصد کاهش پیدا می‌کند که هیچ وقت چنین حرفی نزده‌ام.

وی با بیان اینکه اگر پرداختی‌ها را کم کنیم از صرفه‌جویی این پرداختی‌ها می‌توانیم به کیفیت بخشی آموزش و پرورش کمک کنیم، گفت: بنابراین میزان ساعت حق‌التدریس فرهنگیان 10 درصد کاهش پیدا خواهد کرد و نرخ حق‌التدریس و حقوق و مسائل دیگر کاهشی نخواهد داشت.

فانی با بیان اینکه اگر نیروی انسانی موجود را خوب ساماندهی نکنیم مشکلاتی به همراه خواهد داشت، گفت: به عنوان نمونه نیرویی در متوسطه داریم که 24 ساعت کار موظف او کامل نمی‌شود و 12 ساعت درس می‌دهد و 12 ساعت بیکار است و پس از آن می‌بینیم در همان رشته، در همان جنسیت، در همان مقطع و در همان منطقه به معلمی دیگر اضافه کاری می‌دهیم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال یک معلم زیست شناسی خانم داریم که به جای اینکه 24 ساعت به کلاس برود، هشت ساعت کلاس می‌رود و 16 ساعت کار ندارد و در دفتر به عنوان کمک دفتردار می‌نشیند و لیست خط کشی می‌کند و در مدرسه حضور دارد؛ در صورتی که در همان منطقه و در یک مدرسه دیگر همین درس زیست شناسی معلم خانم کم دارد و به معلمی که همان‌جا زیست شناسی درس می‌دهد می‌گویند شما یک یا دو روز هم بیشتر بیایید؛ باید جلوی اینها را گرفت.

کد خبر 260527
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز