همشهری آنلاین: همزمان با آغاز نظرسنجی الکترونیکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس برای تعیین رئیس این دانشگاه، مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: در این نظرسنجی، کلیه استادان و دانشیاران دانشگاه تربیت مدرس در معرض انتخاب هستند.

دکتر عبدالحسین فریدون در گفتگو با همشهری آنلاین با بیان این مطلب افزود: در فرآیند مشارکت‌جویی اعضای هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس برای تعیین رئیس این دانشگاه، بحث نظرسنجی مطرح است نه انتخابات. بنابراین در این فرآیند، گزینه‌های خاصی پیش روی اعضای هیئت علمی قرار نگرفته‌اند بلکه کلیه دانشیاران و استادان این دانشگاه در معرض انتخاب اعضای هیئت علمی هستند. همچنین در این فرآیند دیگر رأی‌گیری معنایی ندارد بلکه اعضای هیئت علمی نظر می‌دهند.

وی افزود: اعضای هیئت علمی در این نظرخواهی، از بین اساتید و دانشیاران تربیت مدرس، افرادی که برای تصدی ریاست دانشگاه مورد وثوق‌شان هستند و محبوبیت دارند را معرفی می‌کنند.

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره شیوه این نظرخواهی الکترونیکی گفت: یک پست الکترونیکی از سوی هیئت انتصابات وزارت علوم برای کلیه اعضای هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس ارسال شده است که طی آن از اعضای هیئت علمی خواسته شده تا در پاسخ به آن، تنها یک نفر از میان استادان و دانشیاران را که مورد وثوق است به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری معرفی کنند.

فریدون با بیان اینکه «این نظرسنجی، به صورت مخفی برگزار می‌شود»، گفت: جمع‌بندی نظرسنجی به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری منتقل می‌شود.

مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم در پاسخ به اینکه چند نفر از برگزیده‌های اعضای هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس به وزیر علوم معرفی می‌شوند، گفت: نتیجه نظرسنجی به طور کامل در اختیار وزیر علوم قرار می‌گیرد. حتی ممکن است 10، 15 یا هر تعداد استاد و دانشیاری که مورد وثوق اعضای هیئت علمی تربیت مدرس هستند، از نظر میزان اقبال خیلی به هم نزدیک باشند. بنابراین اصل این نیست که حتماً منتخب اول به عنوان سرپرست دانشگاه منصوب شود.

وی در پاسخ به اینکه این نظرخواهی الکترونیکی تا چه زمانی ادامه دارد، اظهار داشت: علاقمند هستیم نظر همه یا اکثریت اعضای هیئت علمی را کسب کنیم.

بر طبق این گزارش، همزمان با برگزاری نظرسنجی الکترونیکی برای تعیین ریاست دانشگاه تربیت مدرس، جمعی از دانشجویان این دانشگاه طی بیانیه‌ای که در سطح دانشگاه توزیع شده است، با تمجید از دکتر جعفر توفیقی مشاور عالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که در گفتگو با رسانه‌ها خبر گزینه بودن خود برای ریاست دانشگاه تربیت مدرس را تکذیب کرده بود، از برات قبادیان و محمد تقی‌خانی به عنوان گزینه‌های مناسب تصدی سرپرستی این دانشگاه نام برده‌اند.

کد خبر 260208
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز