چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: ستاد ارتش ترکیه اعلام کرد ، نیروی دریایی ترکیه ماه میلادی کنونی (مه) سه رزمایش برگزار می‌کند که توفان سفید یکی از آنهاست.

effes

به گزارش واحد مرکز خبر به نقل از پایگاه اینترنتی تلویزیون تی آر تی ترکیه ، ستاد ارتش ترکیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: رزمایش‌های توفان سفید 14 ،‌اَفَس 2014 و رعد 2014 این ماه برگزار می‌شوند.

براساس این گزارش دریاسالار ویسل کوسه له، فرمانده ناوگان دریایی ترکیه بر رزمایش دریایی توفان سفید 14 که از دیروز آغاز شده‌است و تا 11 خرداد ادامه خواهد داشت، نظارت می‌کند.

این رزمایش دریایی در دریاهای مرمره ،‌ اژه و شرق مدیترانه اجرا می‌شود.

هدف از اجرای این رزمایش که 53 کشتی ،‌ چند فروند هواپیما و 13 بالگرد همچنین 17 قایق گارد ساحلی و واحدهایی از نیروی هوایی ترکیه و یک فروند هواپیمای جاسوسی سازمان اطلاعات ملی ترکیه (‌میت ) نیز در آن شرکت کرده‌اند ، ارتقا قابلیت عملیاتی کشتی‌ها و نیروهای ارتش ترکیه اعلام شده‌است.

بر اساس بیانیه ستاد ارتش ترکیه رزمایش افس 2014 نیز روزهای 7 و 8 خرداد در منطقه سفری با مشارکت واحدهایی از نیروهای سه‌گانه ارتش ترکیه ،‌ ژاندارمری این کشور ، نیروهای ویژه ستاد ارتش و نیروهای گارد ساحلی ترکیه برگزار خواهد شد.

همچنین رزمایش رعد 2014 از امروز در دریای سیاه آغاز خواهد شد و تا 10 خرداد ادامه خواهد داشت.رزمایش رعد 2014 را فرماندهی ناوگان دریایی ترکیه در دریای سیاه اجرا خواهد کرد.

کد خبر 260173
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز