همشهری آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره تغییر رئیس دانشگاه تهران گفت: برخی رسانه‌ها درباره دانشگاه تهران خبرسازی می‌کنند یا درباره رییس دانشگاه تهران پیش‌بینی می‌کنند، این در حالی است که در این خصوص سکوت اختیار کرده‌ام.

به گزارش ایرنا، رضا فرجی‌دانا در حاشیه دوازدهمین آیین دانش‌آموختگی دانشجویان خارجی سراسر کشور در جمع خبرنگاران با انتقاد از رسانه‌هایی که به گمانه‌زنی درباره رئیس دانشگاه تهران می‌پردازند، گفت: شورای منتخبین دانشگاه تهران چند نفر را برای ریاست این دانشگاه ارائه کرده تا از میان آنان فردی را به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به سوالی درباره شیوه انتخاب رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: شورای دانشگاه صنعتی شریف یک کمیته جستجو را مأمور انتخاب رئیس این دانشگاه کرده است. این کمیته که پنج عضو اصلی و دو عضو علی‌البدل دارد نزدیک به یک ماه است که فعالیت خود را آغاز کرده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: اعضای کمیته جستجو در حال صحبت و بررسی افراد معرفی شده از سوی دانشکده‌های مختلف دانشگاه صنعتی شریف برای انتخاب رئیس جدید این دانشگاه هستند.

وی افزود: این کمیته فهرستی از افراد مناسب را برای ریاست دانشگاه صنعتی شریف تهیه کرده و در اختیار ما قرار می‌دهد؛ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز فردی را برای تأیید به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی خواهد کرد.

فرجی‌دانا پیش‌بینی کرد، کار انتخاب رئیس دانشگاه صنعتی شریف تا پایان خرداد ماه به سرانجام برسد.

وی همچنین درباره انتخاب رئیس دانشگاه تربیت مدرس نیز گفت: در این دانشگاه از میان اعضای هیئت علمی نظرسنجی صورت خواهد گرفت و پس از جمع‌آوری آراء، فرد مناسبی را برای ریاست دانشگاه به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی خواهیم کرد.

کد خبر 259978
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز