شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵
۰ نفر

همزمان با ادامه درگیری‌ها در غرب عراق میان ارتش این کشور و نیروهای القاعده، سازمان ملل درباره تبدیل شدن آب به ابزاری تروریستی علیه شهروندان عراقی هشدار داد.

عراق

به نوشته روزنامه عراقی الدستور، بالگردها و توپخانه ارتش عراق دیروز منطقه الکرمه در جنوب شهر رمادی مرکز استان انبار در غرب کشور را هدف گرفتند.یک مقام مسئول عراقی تصریح کرد که ارتش با توپخانه سنگین مواضع گروه‌ تروریستی داعش را در منطقه الکرمه بمباران می‌کند.

ارتش عراق از یک هفته پیش عملیات گسترده‌ای را برای بازپس‌گیری شهر فلوجه در استان انبار از نیروهای داعش آغاز کرده است. درگیری ارتش با نیروهای داعش و برخی از گروه‌های رادیکال محلی مهم‌ترین چالش فراروی دولت از زمان خروج نیروهای آمریکایی از عراق در اواخر سال 2011 به‌شمار می‌رود. اما خبر درگیری‌های شدید در فلوجه و الکرمه دیروز درحالی مخابره شد که خبرهایی هم درباره توقف موقت این درگیری‌ها منتشر شد.

یک مقام نزدیک به گروه موسوم به شورای نظامی انقلابیون فلوجه، ‌اعلام کرد که این شورا درخواستی را از مسئولان محلی برای ازسرگیری مذاکرات با نمایندگان دولت دریافت کرده است. مذاکرات دوطرف 10روز پیش در پایتخت اردن متوقف شد. همزمان، ارتش هم پیشروی خود به سوی فلوجه را متوقف کرد. 3روز پیش صباح کرحوت رئیس شورای استان انبار ابتکار عملی را برای حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران فلوجه و رمادی مطرح کرد که نوری مالکی نخست‌وزیر عراق با آن موافقت کرد. در حال حاضر بسترسازی برای برگزاری کنفرانسی گسترده با مشارکت تمامی طرف‌های بحران درجریان است.همزمان، نماینده ویژه سازمان ملل در عراق از تبدیل شدن آب به ابزاری تروریستی علیه ملت عراق اظهار شگفتی کرد.

نیکولای ملادینوف در بازدید از منطقه ابوغریب آمادگی سازمان‌ملل را برای ادامه همکاری با وزارت مهاجران و مسئولان محلی به‌منظور رفع نیازهای ابوغریب اعلام کرد. شبه‌نظامیان وابسته به القاعده در روزهای گذشته با باز کردن دریچه‌های سد فلوجه، باعث زیرآب رفتن منطقه ابوغریب در نزدیکی شهر فلوجه شدند و در پی آن، صدها خانواده از این منطقه خارج شدند. نماینده سازمان ملل درباره پیامدهای جنگ آب علیه مناطق مسکونی ابراز نگرانی کرد.

با وجود این، دیروز حسون الربیعی عضو شورای شهر بغداد اعلام کرد که خطر سیلاب ناشی از گشودن دریچه‌های سد فلوجه، دیگر مناطق غرب پایتخت را تهدید نمی‌کند.رهبر القاعده اخیرا در پیامی از نیروهای داعش خواسته‌است که سوریه را ترک کنند و برای جنگ به خاک عراق بروند. داعش نام گروهی موسوم به امارت اسلامی عراق و شام است که شاخه‌ای از القاعده به‌حساب می‌آید.

کد خبر 259676
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز