نخستین شاخه‌ها از سونامی گردشگری به ایران وارد شده و براساس آخرین آمارها، شمار بازدید‌کنندگان خارجی تخت‌جمشید براساس آنچه مدیر اجرایی تخت‌جمشید خبر داده، افزایش زیادی یافته است.


آنطور که مسعود رضایی منفرد به خبرگزاری مهر گفته است، ورود تورهای اروپایی در نیمه دوم فروردین و نیمه اول اردیبهشت‌ماه امسال در مقایسه با زمان مشابه سال قبل 200درصد رشد داشته است.

افزایش 200درصدی ورود تورهای اروپایی به تخت جمشید در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل، براساس محاسبات آماری پایگاه میراث جهانی پارسه- پاسارگاد اعلام شده است.

براساس این آمار در فروردین‌ماه و نیمه نخست اردیبهشت‌ماه روزانه 300تا 400بازدید‌کننده خارجی از مجموعه تخت جمشید بازدید کرده‌اند.

هر گردشگر به‌طور میانگین علاوه بر هزینه تورهای اقامتی و مسافرتی، 1000دلار در بخش صنایع‌دستی ایران و خریداری سوغات، هزینه می‌کند که این میزان ارزآوری، نقش مهمی در شکوفایی اقتصاد کشور و ایجاد اشتغال و درآمد‌زایی دارد.

آنطور که مسعود رضایی منفرد می‌گوید، فرهنگ‌سازی نقش مهمی در ایجاد رغبت بین گردشگران برای سفر به ایران داشته است تا جایی که بزرگ‌ترین و معتبرترین روزنامه‌های جهان، ایران را در ردیف 17کشور مقصد گردشگری در سال 2014معرفی کردند.

به گفته مدیر اجرایی تورهای تخت جمشید، بیشترین گردشگران خارجی بازدید‌کننده از تخت جمشید از کشورهای ایتالیا، آلمان، فرانسه و انگلیس هستند.

درحالی‌که دیروز مدیر اجرایی تورهای تخت جمشید از افزایش ورود گردشگران اروپایی برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری ایران خبر داده است، رئیس سازمان میراث فرهنگی نیز که به استان البرز سفر کرده بود از انعقاد تفاهمنامه سازمان میراث فرهنگی با صندوق توسعه ملی ایران برای حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه گردشگری سخن گفت.

آنطور که مسعود سلطانی فر اعلام کرد براساس این تفاهمنامه ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران در صنعت گردشگری کشور با نرخ سود ریالی 16درصد و ارزی 6درصد انجام می‌شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان البرز گفته است که یک میلیارد و 200میلیون گردشگر در سال 2013از جاذبه‌های گردشگری جهان بازدید کرده و یکهزار و 250میلیارد دلار درآمد نصیب کشورهای میزبان کرده‌اند.

به گفته او، سهم ایران از هزار و 250میلیارد دلار درآمد حاصل از گردشگری با توجه به داشتن یک‌درصد خاک دنیا و 10درصد جاذبه‌های تاریخی - فرهنگی دنیا باید حداقل 15میلیارد دلار می‌شد که با توجه به کمبودها 5میلیارد دلار درآمد نصیب ایران شده است.

کد خبر 259228

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز