شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: دیپلمات‌های اتحادیه اروپا پس از نشست خود در بروکسل با اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه موافقت کردند.

تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا روز جمعه با افزودن چند شخص و شرکت به فهرست تحریم های اعمال شده علیه روسیه موافقت کرد و انتظار می رود این تحریم ها از روز دوشنبه٬ ۲۲ اردیبهشت ماه اجرایی شود.

پس از نشست روز گذشته در بروکسل، دیپلماتهای اروپایی اعلام کردند که با افزودن نام ۱۵ فرد و همچنین چندین شرکت مستقر در شبه جزیره کریمه به فهرست تحریم ها علیه روسیه موافقت کرده‌اند.

نام اشخاص و شرکتهایی که قرار است به فهرست تحریم ها اضافه شود، هنوز اعلام نشده است٬ اما به نوشته رویترز به نظر نمی رسد نام شرکت های بزرگ روسی در این فهرست باشد.

"یانوش لواندوفسکی" کمیسر امور مالی اتحادیه اروپا٬ روز جمعه اعلام کرد که انتظار می رود این تحریم ها از روز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه اجرایی شود.

وی در توضیح این اقدام جدید اتحادیه اروپا گفت : این تحریم ها در زمره تحریم های سخت علیه روسیه به حساب نمی آیند و شدیدترین تحریم ها علیه روسیه در صورتی اجرایی می شود که مداخله روسیه در اوکراین به طور قطعی ثابت شود.

اتحادیه اروپا تا کنون درباره جدایی کریمه از اوکراین٬ برای ۴۸ فرد روس و اوکراینی ممنوعیت ویزا قائل شده است٬ اما این نخستین بار است که شرکتها نیز در این خصوص هدف تحریم اروپا قرار می گیرند.

کد خبر 259023
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز