همشهری آنلاین: مسئولان امنیتی کویت از آغاز عملیات گسترده نیروهای این کشور برای شناسایی و از بین بردن پایگاه و مخفیگاهای افراد و گروه های مسلح در این کشور خبر دادند.

دولت کویت عملیات گسترده ای برضد مخفیگاه های افراد مسلح اغاز کرد

به گزارش واحد مرکزی خبر، سرتیپ عبدالحمید العوضی جانشین قائم مقام تحقیقات جنایی در کویت گفت این عملیات گسترده به منظور جستجو و توقیف سلاح و افراد تحت تعقیب در شش استان و همه گذرگاه های مرزی و دریایی و زمینی و فرودگاه های این کشور صورت می گیرد زیرا میزان جرم و جنایت در این کشور رو به فزونی است.

این مسئول امنیتی کویتی خاطر نشان کرد یک گروه امنیتی شامل کادر و افسران تحقیقات جنایی برای بازداشت افرادی که سلاح در اختیار دارند همچنین گروه های فرعی دیگری برای فعالیت در شش استان و گذرگاه های مرزی و فرودگاه ها تشکیل شده است تا رفت و آمد افراد مظنون را تحت نظر بگیرند. وی گفت شیخ محمد الخالد معاون نخست وزیر و وزیر کشور نیز دستور اکید برای فعال سازی فعالیت و ماموریت این گروه های کاری برای شناسایی و توقیف افرادی که در برابر نیروهای امنیتی از خود مقاومت نشان می دهد و به این نیروها حمله می کنند صادر کرده است.

به گزارش خبرگزاری آلمان از کویت، سرتیپ العوضی تاکید کرد گروه های امنیتی تاکنون موفق شده اند 16 فرد تحت تعقیب و مسلح را بازداشت کنند و در بازجویی ها مشخص شده اکثر مخفیگاهای این افراد در منطقه الصلیبیه واقع شده است. وی با هشدار درباره هرگونه تلاش برای خرید و فروش اسلحه در کویت گفت وزارت کشور به هیچ وجه اجازه این کار را نخواهد داد زیرا این کار خطرات زیادی برای امنیت اجتماعی کویت دارد . بنابراین از همه کسانی که سلاح در اختیار دارند خواسته می شود هر چه زودتر اسلحه خود را تحویل دهند.

از سوی دیگر براساس اماری که نیروهای امنیتی کویت درباره کشف و ضبط اسلحه و مهمات در این کشور ارائه کرده اند، موضوع نگهداری اسلحه و مهمات در کویت به تدریج در حال تبدیل شده به یک معضل بزرگ اجتماعی است ، به ویژه اینکه بررسی ها نشان می دهد خرید و فروش اسلحه در این کشور رو به فزونی است و برخی افراد بانفوذ در کویت اقدام به وارد کردن اسلحه و مهمات از کشورهای همسایه به داخل کویت و فروش ان در این کشور می کنند.

همچنین نیروهای امنیتی و تحقیقات جنایی کویت از ابتدای امسال دست کم سه هزار قطعه سلاح از شهروندان کویتی و اتباع کشورهای عرب خلیج فارس در این کشور کشف و ضبط کرده اند.

کد خبر 259017
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز