شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۵:۲۷
۰ نفر

شبکه تلویزیونی التحریر مصر با پخش یکی از اپیزودهای قدیمی مجموعه کارتونی و محبوب «سیمپسون‌ها» مربوط به سال ۲۰۰۱، بحثی تازه و داغ برانگیخته است که نشان می‌دهد دولت ایالات متحده آمریکا برای آغاز جنگ‌ها و درگیری‌های داخلی در جهان عرب از حدود یک دهه پیش برنامه داشته و در حال طراحی یک توطئه بوده است.

پرچم شورشیان سوری روی خودروی نظامی ۱۳ سال پیش دیده می شود.

توطئه کاخ سفید

به گزارش همشهری، سایت هالیوود ریپورتر در گزارشی به قلم پاتریک برزسکی با اشاره به پخش یک قسمت از کارتون سیمپسون‌ها از شبکه التحریر مصر آورده است: آنچه در این تصاویر دیده می‌شود، می‌تواند به تئوری توطئه در جهان عرب دامن بزند و این نکته را به اذهان متبادر کند که ناآرامی‌ها و انقلاب‌های چند سال اخیر کشورهای عربی حاصل نقشه‌های یک دهه قبل کاخ سفید بوده است. جنگ‌ها و درگیری‌های داخلی امروز سوریه هم در واقع سرآغاز یک توطئه بزرگ‌تر برای دامن زدن به ناآرامی‌های جهان عرب است.در بخشی از اپیزود New Kids on the Bleccسیمپسون‌ها، شخصیت‌های بارت سیمپسون، نلسن، میلهاوس و رالف در تدارک تشکیل یک گروه موسیقی پسرانه هستند و نخستین ترانه آنها با نام «بمب را رها کن» در واقع بخشی از اقدام ناآگاهانه برای عضویت در نیروی دریایی است. در بخشی از این ویدئو، هواپیماهای جنگی پسرها بمب‌ها را روی یک کشور عربی بدون نام رها می‌کنند؛ سرزمینی که بچه‌ها به زنان آنها شیوه پوشیدن لباس‌های نامناسب و بازی‌های جدید را آموزش می‌دهند.

نشان دادن پرچم شورشیان

از آنجــــــا کــــــه اپیـــــزود New Kids on the Blecch چند‌ماه پیش از 11سپتامبر 2001 روی آنتن رفت، تصاویر آن به‌نحوی ناخوشایند یادآور حوادث تروریستی نیویورک بود و به همین دلیل، تکرار این قسمت با حذف بخش‌های ناراحت‌کننده همراه بود. حالا که بیش از یک دهه از آن روزها می‌گذرد، شبکه التحریر به نکته‌ای در کارتون پی برده که می‌تواند توضیحی بر منشأ توطئه‌های پس از 11سپتامبر 2001در جهان عرب باشد.

در بخشی از ویدئوی‌ بمب را رها کن، یک دستگاه جیپ جنگی دیده می‌شود که روی در آن، پرچم شورشیان سوریه به چشم می‌خورد. یعنی 13سال پیش در کارتون سیمپسون‌ها از پرچمی استفاده شده که امروز در دست نیروهای شورشی مخالف دولت سوریه است. مجری شبکه التحریر پیش از نشان دادن کارتون به مخاطبان خود گفت: آنچه شما می‌بینید، شخصیت‌های کارتونی است که می‌رقصند، سوار هواپیماهای جنگی می‌شوند و سرزمینی را بمباران می‌کنند که قاعدتا می‌بایست سوریه امروز باشد. به پرچم روی در خودرویی که در تصاویر هست، بیشتر دقت کنید.

گوینده زن شبکه التحریر چنین ادامه می‌دهد: این ویدئو به ما نشان می‌دهد که آنچه این روزها در سوریه می‌گذرد، کاملا برنامه‌ریزی‌شده و به‌احتمال فراوان دولت آمریکا در آن نقش داشته است. این کارتون سال 2001 ساخته شده یعنی زمانی که هیچ نام و نشانی از شورشیان سوریه وجود نداشت. اگر سری به صفحات کاربران محلی در شبکه‌های اجتماعی بزنید، می‌بینید که این تئوری توطئه در میان آنها به‌شدت رایج است.

مخالف‌خوانی صهیونیست‌ها

پخش این گزارش از شبکه التحریر مصر بلافاصله با واکنش رسانه‌های رژیم صهیونیستی روبه‌رو شد که در مخالف‌خوانی با واقعیت‌های روشن‌تر از روز سابقه‌ای طولانی دارند. روزنامه تایمز رژیم صهیونیستی اسرائیل به این نکته اشاره کرد که پرچم شورشیان سوریه پیش از سال 1963و به قدرت رسیدن حزب بعث در این کشور هم مورد استفاده بود اما فراموش کرد این نکته باریک‌تر از مو را به مخاطبان خود یادآوری کند که سازندگان سیمپسون‌ها چگونه پس از حدود 40سال یاد آن پرچم افتاده و در کارتون خود سراغ نشانه‌ای رفته‌اند که امروز همه را یاد شورشیان می‌اندازد.

کد خبر 258946

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز