همشهری‌آنلاین: معصومه آباد در جلسه علنی روز سه شنبه شورا با تبریک ایروز به ماما گفت: نامگذاری این روز در زمان وزارت آقای مسجد جامعی و با پیگیری و حمایت ایشان انجام پذیرفت و لازم است از ایشان قدردانی کنم.

معصومه آباد و مسجدجامعی

وی همچنین درباره موضوع جمعیت تصریح کرد: باید دغدغه اعضای شورای شهر نسبت به جمعیت و همچنین فرمایشات مقام معظم رهبری بیش از گذشته باشد و در این زمینه تدابیر لازم اتخاذ شود و سیاستهای جمعیتی تغییر پیدا کند.

آباد با اشاره به اینکه باید شعار «دو فرزند کافی است» به «دو فرزند کافی نیست» تبدبل شود، گفت: باید به سمت توسعه جمعیت در کشور گام برداریم و کمیته‌ای در این باره در شورای شهر تشکیل شود و با ظرفیتهای شهری و همگام با برنامه‌های دولت حرکت کنیم.

فاطمه دانشور، رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران نیز با اشاره به اینکه نباید دغدغه افزایش جمعیت منجر به تصویب طرح‌های ناپخته و بدون فکر شود، گفت: در این زمینه باید طرح‌هایی تصویب شود که کاملاً منطقی وعملی باشد.

وی تصریح کرد: براساس آمارهای کمیته اجتماعی شورای شهر و نظر سنجی بدست آمده از طریق ان‌جی‌او‌ها بیشترین آسیب‌های اجتماعی را در بین خانواده‌های محروم شاهد هستیم.

دانشور تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی به سمتی حرکت کنیم که قشر تحصیل کرده جامعه را به سمت ازدواج و بچه‌دار شدن سوق دهیم.

کد خبر 258696
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز