سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: به زودی مجموعه انیمیشن «بازمانده» در ۱۳ قسمت ۲۰ دقیقه‌ای با اقتباس از فیلم‌ سینمایی «بازمانده» به کارگردانی مرحوم سیف‌الله داد کلید می‌خورد.

پوستر فیلم

به گزارش ایسنا، اسماعیل شرعی - مدیر تولید «بازمانده» - ضمن اعلام خبر بالا گفت: ساخت قسمت اول این مجموعه به کارگردانی احسان طاهری 17 اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

وی افزود: این مجموعه ورژن انیمیشنی فیلم سینمایی «بازمانده»‌ مرحوم سیف‌الله داد است که با تکنیک موشن کپچر ساخته می‌شود.

شرعی درباره‌ داستان این مجموعه نیز توضیح داد: در پنج قسمت اول به آنچه که در فیلم سینمایی «بازمانده» مطرح شده پرداخته می‌شود و پس از آن تا قسمت 13 نیز اتفاقاتی جدیدی رخ می‌دهد.

امیدواریم بعد از ساخت 13 قسمت اول 13 قسمت دوم را هم بسازیم که در این سری فرهان شخصیت نوزاد داستان بزرگ شده و ماجرا به جریانات کنونی فلسطین و بیداری اسلامی وصل می‌شود.

او در ادامه خاطرنشان کرد: پیش از این چهار قسمت از این انیمیشن ساخته شده بود اما از آنجا که مرکز صبا کیفیت بالاتری را در نظر گرفته بود، در نتیجه دوباره از ابتدا کار را شروع کردیم.

انیمیشن «بازمانده» به تهیه‌کنندگی مرکز پویانمایی صبا و نویسندگی مهدی ابوهاشم ساخته می‌شود، امیرمحمد دهستانی نیز مشاور هنری کارگردان و فیلمنامه است.

فیلم سینمایی «بازمانده» نیز در مورد نزاع اعراب و اسرائیل در سال ۱۹۴۸ است که در سال ۱۳۷۳ به کارگردانی مرحوم سیف‌الله داد و بازیگری سلما مصری، جیانا عید، بسام کوسا، جمال سلیمان و غسان مسعود ساخته شد.

مرحوم سیف‌الله داد فیلمنامه این فیلم را بر اساس داستانی از غسان کنفانی نویسنده‌ مصری به نام «بازگشت به حیفا» نوشته است و موضوع آن به سال ۱۹۴۸ بازمی‌گردد.

کد خبر 258617
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز