همشهری آنلاین: مدیر پروژه بین‌المللی حفاظت از یوزپلنگ آسیایی بر نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از این گونه نادر جانوری تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، "هومن جوکار" روز جمعه گفت: پایه اصلی حفاظت از محیط زیست بر اساس اصل 50 قانون اساسی کشورمان، مردم هستند.

مدیر پروژه بین‌المللی حفاظت از یوزپلنگ آسیایی گفت: سازمان محیط زیست و سایر دستگاه‌های مرتبط در واقع وظیفه حفظ طبیعت، حیات وحش و محیط زیست را برای نسل‌های آینده بر عهده دارند.

وی درباره وضعیت یوز پلنگ آسیایی خاطر نشان کرد: با آگاهی که مردم کشورمان از وضعیت این جانور رو به انقراض پیدا کرده‌اند به عنوان سنبل حفاظت از طبیعت، آن را می‌شناسند.

جوکار ، انتخاب نماد یوزپلنگ برای پیراهن ملی پوشان فوتبال کشورمان خواستار شد و افزود: ورود هنرمندان و ورزشکاران به عرصه حمایت و حفاظت از محیط زیست نشان‌دهنده مقبولیت این جانور نادر در نزد مردم است.

مدیر پروژه بین‌المللی حفاظت از یوزپلنگ آسیایی اضافه کرد: در این بین مناطقی که از دیرباز زیستگاه یوز بودند نقش مهم‌تری در مقبولیت این جانور دارند.

وی، بافق را یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های یوزپلنگ آسیایی در ایران دانست و تصریح کرد: حضور جمع کثیری از هنرمندان برجسته کشور در بافق برای اعلام حمایت از این گونه نادر جانوری و تقدیر از مردم شهرستان به عنوان حافظان اصلی این جانور با ارزش است.

جوکار به برگزاری مسابقه فوتبال دوستانه بین هنرمندان و پیشکسوتان منتخب بافق اشاره کرد و گفت: این مسابقه با حضور هنرمندان در زیستگاه یوزپلنگ آسیایی به بهانه برقراری ارتباط و تماس مستقیم با مردم شریف بافق برگزار می‌شود.

جوکار، فرهنگ‌سازی برای حفاظت از یوزپلنگ آسیایی، تحقیقات و پایش این گونه جانوری برای حفاظت بهتر از آن، افزایش ظرفیت سازمان محیط زیست در راستای حمایت و حفاظت شایسته از یوز را مهم‌ترین وظایف مدیر پروژه بین‌المللی یوزپلنگ آسیایی عنوان کرد.

وی جمعیت شناسایی شده یوزپلنگ آسیایی را 50 قلاده عنوان کرد و افزود: بیشتر این تعداد در منطقه بافق زیست می‌کنند.

مدیر پروژه بین‌المللی یوزپلنگ آسیایی در پایان اظهار امیدواری کرد تا با همکاری مردم و مسوولان و همدلی و اتحاد در جلوگیری از انقراض این گونه نادر جانوری موفق باشیم.

کد خبر 258184
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز