غذای سرو شده در مراسم ترحیم در یکی از روستاهای آذربایجان شرقی صدها نفر را دچار مسمومیت کرد.

ظهر پنجشنبه در روستای قلعه‌بان در حوالی شهرستان مرند، مراسم ترحیمی برگزار شد که دست‌کم 600نفر از مردم روستا در آن حضور داشتند. در پایان این مراسم و پس از صرف ناهار، شرکت‌کنندگان به خانه‌هایشان برگشتند اما حدود ساعت 4بعدازظهر بود که زنگ تلفن اورژانس به صدا درآمد و امدادگران در جریان مسمومیت چند نفر از مردم روستا قرار گرفتند.

حبیب حسینقلی‌زاده، مسئول روابط عمومی اورژانس آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با همشهری گفت: پس از اطلاع از حادثه 19دستگاه آمبولانس به همراه اتوبوس آمبولانس به روستای قلعه‌بان اعزام شدند. وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در این حادثه کسی دچار مسمومیت حاد نشده است، افزود: ظاهرا در این مراسم کباب کوبیده سرو شده بود و مردم روستا پس از خوردن آن دچار مسمومیت شده بودند.

حسینقلی‌زاده ادامه داد: امدادگران اورژانس با حضور در محل 150نفر را به‌صورت سرپایی درمان کردند و 86نفر نیز به بیمارستان‌های مرند و تبریز انتقال یافتند. در این میان عده‌ای نیز خودشان به بیمارستان مراجعه کردند. وی تصریح کرد: به‌خاطر ترسی که این حادثه در روستا ایجاد کرده بود، حتی عده‌ای که اصلا در این مراسم حضور نداشتند و از غذای مسموم نخورده بودند هم راهی بیمارستان شده و به همین دلیل آمار کسانی که پس از این حادثه تحت درمان قرار گرفته بودند در خبرگزاری‌ها بیشتر از 600نفر اعلام شده است.

مسئول روابط عمومی اورژانس آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تحقیقات برای مشخص‌شدن علت این مسمومیت ادامه دارد، افزود: نمونه غذای سروشده در مراسم برای انجام آزمایش در اختیار مسئولان مربوطه قرار گرفته و بررسی ها برای مشخص شدن علت مسمومیت ادامه دارد. در همین حال حسین درخشان، سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز با اشاره به مسمومیت 1000نفر درآذربایجان شرقی، گفت: تمامی این افراد تحت درمان قرار گرفتند و بررسی‌ها از طریق سازمان‌های مربوطه برای مشخص شدن علت واقعی این مسمومیت غذایی ادامه دارد.

کد خبر 258112
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز