همشهری آنلاین: اولین روز برگزاری نمایشگاه کتاب تهران سپری شد. ۱۰ اردیبهشت ماه، روز نخست بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب بین المللی تهران‌، بیشتر روز شکل‌گیری نمایشگاه بود.

book fair

به گزارش ایسنا تا ظهر غرفه‌های زیادی در حال آماده سازی بود و فضای کاری نمایشگاه هم هنوز به شکل کامل آماده نشده بود اما تا عصر تقریبا نمایشگاه چهره واقعی به خود گرفت.

طبق مشاهده خبرنگار ایسنا، امسال جا نمایی سالن‌ها در نمایشگاه شکل بهتری دارد‌ و اگرچه برای دیدن تمام سالن‌ها باید شمال تا جنوب نمایشگاه را طی کرد‌، اما هیچ سالنی به خارج از مصلی منتقل نشده و از فضای موجود به خوبی استفاده شده است.

حیاط مصلی هم حال و هوای بهتری دارد و با کمی گُل کاری و اختصاص فضاهایی برای استراحت مخاطبان، فضای برپایی نمایشگاه را مطلوب‌تر کرده است.

در شبستان مانند سال‌های پیش، ناشران عمومی قرار گرفته‌اند و در طبقه دوم شبستان بخش بازار جهانی کتاب است که علاوه بر سفارتخانه‌ها برخی نهادها هم در این بخش غرفه دارند.

روز گذشته 10 اردیبهشت ماه، اگرچه نمایشگاه خلوت بود اما بازدید کنندگانی هم برای خریدکتاب به نمایشگاه رفت‌و آمد می‌کردند.

یک گروه نمایشی در حیاط مصلی نمایش بی کلام اجرا کردند که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

اما قیمت بالای کتاب‌ها برای مخاطبان بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران کمی شوک آور بود و بیشتر مخاطبان معتقد بودند که قیمت کتاب‌ها از سال گذشته با افزایش بسیاری مواجه شده است.البته بیشتر نشرها تخفیفی 10 تا 15 درصد بر کتاب‌ها اعمال کرده بودند.

در نخستین روز برپایی نمایشگاه کتاب تهران در سرای اهل قلم و کودک و نوجوان و دیگر بخش‌های نمایشگاه برنامه‌ها و نشست‌هایی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، برخی چهره‌های فرهنگی و سیاسی همچون سیدفرید قاسمی‌(روزنامه نگار)، امیدعلی مسعودی(استاد ارتباطات) و چیت‌چیان (وزیر نیرو) نیز در نمایشگاه حضور پیدا کردند.

سید عباس صالحی رئیس بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران هم در نمایشگاه حضور داشت و به غرفه‌ها سر زد.

بیست و هفتیمن نمایشگاه کتاب تهران تا 20 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی (ره) برپا است.

کد خبر 258024
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز