پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۴
۰ نفر

مصطفی قوانلوقاجار: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بهترین فرصت برای خرید کتاب است. ۱۰‌درصد تخفیف، بن خرید دانشجویی و لذت گشت‌زنی و خرید بسیاری را وسوسه می‌کند سری به نمایشگاه کتاب بزنند.

اگر شما هم قصد حضور در نمایشگاه کتاب دارید، پیشنهاد ما این است که پیش از رفتن به نمایشگاه یک نقشه راه برای خود ترسیم کنید. اگر قرار است با تحمل رنج رفت و آمد، ترافیک یا مرارت سفر خودمان را به نمایشگاه برسانیم‌، بهتر است که از قبل برای خودمان مشخص کنیم که هدف‌مان از رفتن به نمایشگاه کتاب چیست؟

ابتدا بهتر است بودجه‌مان را برای خرید کتاب تعیین کنیم. سپس کتاب‌های موردنظرمان را در یک فهرست بنویسیم. در مرحله آخر کتاب‌های مورد نظرمان را زیر فهرست ناشران به ترتیب حروف الفبا مرتب کنیم. به این ترتیب می‌توانیم براساس حروف الفبا سراغ ناشران برویم و از روی فهرست‌مان ببینیم که کدام کتاب را می‌توانیم از ناشر مورد علاقه‌مان خریداری کنیم. تعیین بودجه احتمالی و تخمین قیمت کتاب‌ها به ما کمک می‌کند تا به سرعت بودجه‌مان به پایان نرسد.

بنابراین بهتر است، عجول نباشیم و بودجه‌مان را بین ناشران مختلف خرد کنیم. گرفتن فهرست کتاب‌ها از ناشران مورد علاقه به ما کمک می‌کند تا بتوانیم برای خرید احتمالی ماه‌ها یا هفته‌های آینده اطلاعات مورد نیاز را همراه داشته باشیم. زمان‌بندی صحیح هم بسیار مهم است. بهتر است به طور تخمینی زمان را بر تعداد ناشران مورد نظری که قصد بازدید از غرفه آنها را داریم، تقسیم کنیم و مقداری زمان را هم برای اتفاقات پیش‌بینی نشده و حتی بازدید از سایر ناشران کنار بگذاریم. در این مطلب کوتاه به صورت فهرست‌وار ناشران پیشنهادی و کتاب‌های‌شان را معرفی می‌کنیم. البته ادعا نداریم که این فهرست کامل است، ناشران و کتاب‌های بسیاری هستند که می‌توانند در این فهرست جا بگیرند اما فضا برای اشاره به همه ناشران محدود بود.

افق
نشر افق کتاب‌های بسیار خوبی در حوزه کودکان دارد. سری کتاب‌های می‌می‌نی سروده ناصر کشاورز، مجموعه کتاب‌های خرس کوچولو از مارتین وادل، ترانه‌های نی‌نی عینکی، فکرهای بکرکیتی، از جمله کتاب‌هایی است که می‌توان برای کودکان خرید. همچنین سری کتاب‌های مهارت‌های زندگی از مجموعه کتاب‌های پیش از مدرسه با عنوان‌های آزادی، احترام، سادگی و فروتنی برای آموزش و پرورش کودکان توصیه می‌شود.
کتاب‌های گرگ هفت بزغاله و داستان‌های دیگر، دزدی که خر شد، دوره سه جلدی قصه منظوم حسن کچل، دیوانه و چاه،20‌افسانه ایرانی، کیک پردردسر، علم در قرن 12 از جمله کتاب‌های پیشنهادی برای نوجوانان است. برای بزرگسالان نیز اگنس، خاطرات صددرصد واقعی یک سرخپوست پاره وقت، منگی، ربکا، گریزپا، داستان‌هایی برای شب چندتایی برای روز، گفت‌و‌گوهای اوریانا فالاچی، مامورسیگاری خدا؛ لکنت؛ خاطرات زمستان، آمستردام، سرزمین نوچ، قیدار، ارمیا، غرور و تعصب و من ژانت نیستم، توصیه می‌شود.
نشر افق چند کتاب را هم به نمایشگاه امسال رسانده که از جمله می‌توان به ژاکت31، کفش‌های خدمتکار و چند داستان دیگر؛ حلزون‌های پسر و آرتمیس فاول و آخرین نگهبان اشاره کرد.

آموت
نشر تازه تاسیس آموت در سال‌های اخیر توانسته در حوزه رمان و داستان، کتاب‌های قابل توجهی را به بازار نشر عرضه کند. کتاب نیست و ما از علیرضاروشن، عاشقانه‌ها، شوهر عزیزمن از فریبا کلهر، گیلیاد، خانه، نسکافه با عطرکاهگل؛ به وقت بهشت، ایراندخت، دختر نفرین شده، خدمتکار و پرفسور، از جمله کتاب‌هایی است که خرید آنها توصیه می‌شود. همچنین نشر آموت رمان بودن نوشته یرژی کاشینسکی، تاریخچه خصوصی خانه و برکه‌های باد را برای نمایشگاه امسال آماده کرده است.

ققنوس
نشر ققنوس از جمله ناشران پرکاری است که کتاب‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف به چاپ می‌رساند. عشق سال‌های وبا، سمفونی مردگان، هستی و زمان، لاکان هیچکاک، موهبت روان درمانگری؛ ناطوردشت، هیس، بت دوره گرد؛ زندگی منفی یک، اینجا نرسیده به پل از جمله کتا‌ب‌هایی است که به علاقه‌مندان توصیه می‌شود.
نشر ققنوس همچنین رمان سامار، گانگستری از دیار حافظ، هوپاتیا و امروز چیزی ننوشتم را به نمایشگاه کتاب رسانده است.

قطره
نشر قطره یکی از ناشران برتر در حوزه ادبیات نمایشی، ادبیات خارجی و روانشناسی است. از میان کتاب‌های نشر قطره، پرده، بارهستی؛ کرگدن؛ من او را دوست داشتم، هویت، خرده جنایت‌های زن و شوهری، دعوت به مراسم گردن زنی، اتللو، وقتی نیچه گریست، زندگی‌نامه خودنوشت نلسون ماندلا، نبردهای اوباما، دختر بیدکور، دختر خفته؛ سه‌شنبه‌ها با موری، بی‌خود و بی‌جهت، درمان شوپنهاور، باغ آلبالو، کولی، آدم‌های ناباب، عشق زن خوب، فن بیان، خانه دایی یوسف، مکبث، بازی‌های کشتار همگانی، حافظ ناشنیده پند، کالیگولا، رویاها، دربهشت پنج نفر منتظر شما هستند، یک روز قشنگ بارانی، دوست داشتم کسی جایی منتظرم باشد، برای خرید از نمایشگاه پیشنهاد می‌شود.
نشر قطره در قسمت تازه‌های پیشخوانش کتاب هنردرمانگری، یخبندان سیاه، زندگی گالیگه، آفتاب در مه، روایتی از قصه سیندرلا و ابریشم را چیده است.

مروارید
نشر مروارید یکی از ناشران خوش سابقه در زمینه ادبیات داستانی و شعر است. اگر به نشر مروارید سر زدید، به این کتاب‌ها نگاه بیندازید. از کافه نادری تا کافه فیروز، کوتاه بیا! عمرم به نیامدنت قد نمی‌دهد، در ستایش مرگ، بفرمایید بنشینید صندلی عزیز، مالاریا، چه کسی از ویرجینیا ولف می‌ترسد، فکر کنم باران دیشب مرا شسته، چگونه با کودکم رفتار کنم، یکی بیاید مرا له کند، اعتراف یک رمان‌نویس جوان، بادبادک باز، دفتر بزرگ؛ دروغ سوم، مرد بی‌وطن، مدرک، هزار خورشید تابان، پس باد همه چیز را با خود نخواهد برد، چه کسی باور می‌کند، کوری، یک زن بدبخت برای خرید پیشنهاد می‌شود.
نشر مرواید کتاب‌های دروغ سوم؛ قصه‌های کولیما؛ بزرگراه شلوغ دلشوره، از لطافت‌های زندگی و آوا در کوه‌ها پیچید را در نمایشگاه کتاب عرضه کرده است.

نی
اگر دانشجوی یکی از رشته‌های علوم انسانی هستید، حتما سری به نشر نی بزنید. نشر نی کتاب‌های بسیار مفیدی برای دانشجویان و محققان در زمینه جامعه‌شناسی، روابط بین‌الملل، علوم اجتماعی و اقتصاد دارد. خاطرات سیلویا پلات، در حوزه نمایشنامه اسب‌های آسمان خاکستر می‌بارند، خیانت، بلندی‌های بادگیر، منسفیلد پارک، اما، غرور و تعصب، صید قزل‌آلا در آمریکا، جین ایر، داستان‌های کوتاه آمریکای لاتین، سنکا، آقای سفیر، کودتا، ایران بین دو انقلاب، جامعه‌شناسی نخبه‌کشی تروتسکی، گفت‌وگو با مرگ، ریاضیات زیبا و آشوب از جمله کتاب‌های پیشنهادی از نشر نی است. تازه‌ترین کتاب‌های منتشر شده نشر نی شامل پنجاه متفکر بزرگ روابط بین‌الملل، فلسفه طنز، چگونگی رشد و فروپاشی اقتصاد، دین از گئورگ زیمل، پروانه و یوغ، پروفسور و سیاست در بستر زمان برای نمایشگاه کتاب آماده شده است.

نیلوفر
نشر نیلوفر یکی از ناشران پرقدرت حوزه ادبیات خارجی است. بنابراین اگر ترجمه‌های خوب از نویسندگان خارجی می‌خواهید حتما سری به این نشر بزنید. کتاب‌های پیشنهادی شامل کلیسای جامع، دوبلینی‌ها و نقد دوبلینی‌ها، زندگی گالیله، قمارباز، سقوط، استانبول، کافکا در کرانه، بادبادک باز، حرامیان، تعهد اهل قلم، تونل؛ خاطره‌های پراکنده؛ قصر، 1984، خداحافظ گری کوپر؛ سوییت فرانسوی، گتسبی بزرگ؛ شازده احتجاب و خاطرات تاج الملوک است.

نشر نیلوفر کتاب‌های تازه ژلوزی، در تو درتو، شاهد و جهان آبستن زاده شد، سرطان را بی‌خیال، ماندگار و آری و نه به رمان نو در نمایشگاه کتاب عرضه کرده است.

کد خبر 258002

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز