جمعه ۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: کمیسیون بهداشت و درمان یکی از ۱۳ کمیسیون تخصصی مجلس شورای اسلامی است که با عضویت ۲۱ نفر از نمایندگان مجلس و تشکیل ۴ کمیته تخصصی در زیر مجموعه این کمیسیون فعالیت می‌کند.

کمیسیون بهداشت و درمان مجلس

بیشترین ارتباط کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در میان دستگاه های دولتی، به ارتباط با 2 وزارتخانه بهداشت و درمان و تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر می‌گردد. البته این کمیسیون به طور غیر مستقیم با سازمان بهزیستی، سازمان تأمین اجتماعی، بیمه‌های درمانی و مؤسسه استاندارد نیز در ارتباط است.

جلسات این کمیسیون مانند دیگر کمیسیون‌های تخصصی مجلس بصورت منظم روزهای یکشنبه و سه شنبه هر هفته‌ای که مجلس فعال باشد، برگزار می شود و در صورت نیاز با تصمیم هیئت رئیسه، کمیسیون می‌تواند در روزهایی به غیر از روزهای فوق نیز جلسه برگزار کند که در این صورت دستور کار جلسه و زمان جلسه فوق العاده باید قبلا به اطلاع اعضای کمیسیون برسد.

براساس آیین نامه داخلی مجلس کمیسیون‌ امنیت ملی نیز همچون سایر کمیسیون‌ها باید با حضور حداقل 19 و حداکثر 23 نماینده تشکیل شود اما در برخی دوره‎های مجلس، این کمیسیون با حضور بیش از 23 نماینده به فعالیت پرداخت.

انتخاب رئیس کمیسیون، نواب رئیس، دبیران اول و دوم و همچنین سخنگوی کمیسیون هر سال با رأی اعضای کمیسیون بهداشت انجام می‌شود.

کد خبر 257808
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز