سه‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۰
۰ نفر

هما کبیری: می‌گویند «شب‌عروسی» یکی از بهترین شب‌های زندگی هر کسی است اما این روزها فکر هزینه‌های عروسی و بودجه‌ مورد نیاز برای راه انداختن آن مثل کابوسی سد راه خیلی از جوان‌ها شده است.

عروسی

 یک پیشنهاد در همین ابتدای راه می‌تواند این باشد که از خیر مراسم و برنامه‌های پرهزینه بگذرید، به‌جای آن می‌توانید با دست پرتری وارد زندگی مشترک شوید. همچنین می‌توانید بخشی از هزینه‌ای را که قرار است برای عروسی‌تان داشته باشید، به خیریه‌ها پرداخت کنید و یا به عروسی عروس‌ و دامادهای بی‌بضاعت و کم‌بضاعت کمک کنید ویا به جای این همه خرج کردن، هزینه را صرف رفتن به یک مسافرت چند روزه کنید و زندگی خود را با یک خاطره به یادماندنی شروع کنید. اما اگر به هر دلیلی همچنان به برگزاری یک مراسم رسمی عروسی اصرار دارید، این صفحه می‌تواند به شما کمک کند تا پول کمتری خرج کنید.

آب و آیینه| آیینه و شمعدان یکی از وسایلی است که معمولا جزو نخستین خریدهای عروسی محسوب می‌شود. بهترین گزینه برای خرید آیینه و شمعدان این است که از اندازه‌های کوچک انتخاب کنید تا هم حمل‌ونقل آن آسان‌تر باشد و هم برای جانمایی آن در خانه دچار مشکل نشوید. اگر هم در خانه کنسول دارید می‌توانید از آن به جای میز استفاده کنید و آیینه و شمعدان را روی آن قرار دهید به این ترتیب با یک تیر 2نشان می‌زنید؛ هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کنید و هم جای کمتری در خانه‌تان اشغال می‌شود.

برازنده شماست برای تهیه لباس عروس و داماد، مکان‌های شناخته شده متنوعی وجود دارد اما توصیه ما این است که خیلی درگیر نام محله و منطقه نشوید. برای تهیه لباس عروس، هم گزینه اجاره وجود دارد، هم خرید و هم اجاره‌ لباسی که خاص خود شما دوخته می‌شود. با توجه به بودجه‌تان می‌توانید یکی از این گزینه‌ها را انتخاب کنید. برای اجاره بسته به اینکه لباس چندبار پوشیده شده باشد، قیمت‌های متفاوتی وجود دارد. در این موارد هزینه خشکشویی لباس هم معمولا با اجاره‌کننده است. یک لباس عروس معمولا به قیمت 50هزار تومان در خشکشویی‌ها شسته می‌شود. برای خرید لباس عروس با حداقل 450هزار تومان می‌توانید به مورد قابل‌قبولی دست پیدا کنید. برای لباس داماد هم با متوسط قیمت 300هزار تومان، خرید یک دست کت و شلوار وطنی را به شما توصیه می‌کنیم که هم قیمت مناسب‌تری نسبت به نمونه‌های خارجی دارد و هم چیزی از آنها کم ندارد.

ویترین سلیقه شما| می‌گویند کارت عروسی ویترین همه کارهای شما جلوی مهمانانی است که خیلی از آنها را برای نخستین بار می‌بینید. کمترین قیمت کارت عروسی از دانه‌ای تقریبا هزار تومان شروع می‌شود و مدل‌دارها و نگین‌دارهایش تا 7هزار و گاهی 10هزار تومان هم می‌رسد. اگر خوب بگردید با همان هزار یا 1500تومان می‌شود کارت‌های ساده و شیکی پیدا کرد. این را فراموش نکنید که اغلب، زیبایی در سادگی است. اگر فرصت دارید، یک پیشنهاد دیگر برای کارت عروسی‌تان داریم: کاغذ‌های ابر و باد بگیرید و متن مورد نظرتان برای کارت عروسی را با خط خودتان بنویسید و تکثیر کنید.

طلا را دریابید| برای عروسی احتمالا یک جفت حلقه لازم دارید و یک سرویس طلا. پیشنهاد می‌کنیم سری به بازار طلا بزنید. پاساژهای بزرگی برای فروش طلا ایجاد شده که به‌دلیل تنوع، تقریبا هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند. تفاوت این بازار با دیگر مراکز خرید طلا در سطح شهر این است که اغلب فروشندگان در بازار، کارمزد طلا را با قیمت مناسب‌تری محاسبه می‌کنند؛ اتفاقی که در روزهای نزدیک به عروسی برای خانواده‌ها مقرون به صرفه است. برای خرید یک سرویس طلا لازم است حداقل 3 تا 5میلیون تومان هزینه کنید.

قاب عکس‌های خاطره| مراسم عروسی می‌گذرد و تمام می‌شود و تنها چیزی که در این میان باقی می‌ماند، عکس‌های این روز است. برای هزینه عکاسی و فیلمبرداری مراسم حداقل یک میلیون تومان باید هزینه کرد اما با انتخاب گزینه‌های بیشتر، هزینه بیشتری باید پرداخت کنید.

به بازار گل سری بزنید| در چند بخش از مراسم عروسی نیاز به گل دارید: دسته گل عروس، ماشین عروس، گل‌آرایی سالن و گل‌آرایی سفره عقد. اگر اینها را تک‌تک و جداگانه سفارش بدهید هزینه زیادی باید صرف شود. پیشنهاد ما این است که خودتان اول وقت صبح روز مراسم یا یک روز قبل سری به بازار گل مرکزی بزنید و همه گل‌های موردنظر را یکجا خریداری کنید و در اختیار گلفروش بگذارید. از گل‌های بادوام‌تری مانند داوودی و میخک استفاده کنید که هم ارزان‌تر هستند و هم می‌توانید از آنها برای تزیین خانه استفاده کنید.

خلاقیت بیشتر؛ هزینه‌های کمتر

سفره عقد هر چند به زیبایی عکس‌ها اضافه می‌کند و نشستن پای آن حس خوبی دارد اما واقعا هزینه کردن میلیونی برای چند دقیقه آنقدرها هم ارزش ندارد. خودتان هم می‌توانید با کمی خلاقیت سفره زیبایی بچینید. البته قطعا در این مورد افرادی هستند که کمک‌کار شما باشند. از قبل همه‌‌چیز را آماده کنید و مسئولیت گرد هم چیدن آنها را در روز مراسم به شخص خاصی بسپارید؛ هم سفره زیباتر می‌شود و هم پرخاطره‌تر. برای یک سفره دست‌ساز در بیشترین حالت 100تا 200هزار تومان هزینه لازم است در حالی که برای سفارش سفره عقد باید حدود 2میلیون تومان هزینه کرد.

شام عروسی

سالن و شام عروسی تقریبا بیشترین هزینه را برای عروس و داماد دارد. معمولا کسانی که توی خانه عروسی می‌گیرند خاطرات شیرین‌تری از عروسی‌ها دارند، پس اگر جایی را دارید که می‌توانید با صندلی چیدن در آنجا در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید که چه بهتر، اگر هم ندارید، به گزینه‌های با تخفیفی که تقریبا برای همه خانواده‌ها وجود دارد فکر کنید. گاهی سالن‌ها هزینه‌های حاشیه‌ای زیادی دریافت می‌کنند که با کمی خلاقیت می‌توان آنها را با هزینه کمتری تامین کرد.

کد خبر 257769

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز