همشهری‌آنلاین: احمد مسجد جامعی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بخشی از برنامه کشف تهران به یکی از قدیمی ترین مراکز آموزش عالی در تهران رفت و گفت: مراسم یکصدمین سالگرد ایجاد آموزش عالی برگزار خواهد شد.

مراسم یکصدمین سال ایجاد نظام آموزش عالی در ایران برگزار خواهد شد

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر تهران، مسجدجامعی با استقبال رئیس و برخی از مسئولان دانشگاه تربیت معلم از این دانشگاه دیدن کرد و پس از استماع گزارش رئیس دانشگاه در یکی از ساختمان‌های تاریخی این داشگاه حاضر شد و بر حفظ و نگهداری این بنای تاریخی تاکید کرد. در این دیدار که شهردار منطقه هفت و مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران نیز حضور داشتند مقرر شد در همکاری مشترک میان دانشگاه، شهرداری و میراث، زمینه حفاظت و مرمت این بنای ارزشمند فراهم آید.

مسجد جامعی همچنین در جمع رئیس و معاونان این دانشگاه با بیان تاریخچه ای از نظام آموزش عالی در ایران و بنیانگذاران آن، گفت: بنیان این دانشگاه با تاسیس دارالمعلیمن در سال 1298 نهاده شده و بعدها به دارالمعلمات تغییر نام یافته و همواره نظام آموزش عالی با نام معلم همراه بوده است. وی همچنین پیشنهاد کرد مراسم یکصدمین سالگرد بنیانگذاری نظام آموزش عالی در کشور برگزار شود. او گفت: بهتر است برای این موضوع کارگروهی از آموزش عالی، شهرداری، میراث فرهنگی و آموزش و پرورش تشکیل شود تا برای برگزاری این مراسم برنامه ریزی کنند.

گفتنی است یکی از اهداف حضور رئیس شورای شهر در یکی از قدیمی ترین موسسات آموزش عالی و بیان تاریخچه این موسسه و پیوند آن با نام معلم، قدردانی از مقام معلم بود که در آستانه روز معلم در اردیبهشت ماه حائز اهمیت است.

کد خبر 257588
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز