شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۸
۰ نفر

نرخ جدید کرایه وسایل حمل‌ونقل عمومی در سال ۹۳ تاکنون در انتظار اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت حامل‌های انرژی بود و مقرر شد بعد از اجرای این طرح، یعنی ابتدای اردیبهشت‌ماه از مسافران تاکسی، اتوبوس و مترو نرخ‌های جدید دریافت شود.

اعضای شورا -کرایه حمل نقل

حالا دو سه روزی است که قیمت بنزین افزایش یافته و رانندگان تاکسی از بنزین لیتری 700تومان استفاده می‌کنند اما همچنان باید تا ابلاغ قیمت‌های جدید، کرایه‌های قبلی را از مسافران دریافت کنند اما روز گذشته سیدحسین هاشمی استاندار تهران اعلام کرد که کرایه‌ها تا 3‌ماه گران نمی‌شود و بعد از آن در نرخ‌های جدید، ضریبی برای افزایش قیمت‌ها درنظر گرفته می‌شود تا این وقفه 2تا 3ماهه جبران شود.

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر در گفت‌وگو با همشهری گفت: شاید این وقفه به این دلیل باشد که استانداری قصد دارد بعد از اجرای فاز دوم، تحلیل و ارزیابی درخصوص وضع موجود انجام دهد. هرچند که شورای شهر به‌هیچ‌وجه تمایلی به تأخیر در اعمال نرخ‌های جدید ندارد و این مصوبه قانونی باید اجرا شود. به گفته شاکری رانندگان تاکسی نیز از ابتدای سال تحت فشار بودند و باید از آنها حمایت کرد هرچند که نظارت بر دریافت کرایه‌ها و اینکه رانندگان تا قبل از ابلاغ قیمت‌ها و برچسب‌های جدید تخلفی نداشته باشند بر عهده سازمان نظارت بر تاکسیرانی است.

ابوالفضل قناعتی دیگر عضو این کمیسیون در شورای شهر هم با بیان اینکه قرار بود از ابتدای اردیبهشت‌ماه نرخ‌های جدید اعمال شود اما به خواست استانداری تا اجرای فاز دوم هدفمندی به تعویق افتاد به همشهری گفت: شهرداری تهران هم از شورای شهر تقاضا کرد که نرخ‌های جدید از 15اردیبهشت‌ماه اعمال شود تا در این مدت زمان برچسب‌های جدید کرایه‌های تاکسی و زیرساخت‌های لازم برای اجرایی کردن افزایش کرایه‌ها فراهم شود که شورای شهر با این زمان حدودا 2هفته‌ای موافقت کرد.
شهرداری هم در زمان قانونی لایحه افزایش کرایه‌ها را به شورا داد، شورا هم آن را تصویب کرد و فرمانداری هم تأیید، پس این افزایش کاملا قانونی است و به امید خدا از نیمه اردیبهشت‌ماه اعمال می‌شود.

قناعتی افزود: رانندگان تاکسی در حال حاضر بنزین با قیمت جدید استفاده می‌کنند و اگر بخواهند به‌مدت زمان طولانی با همان کرایه‌های قبلی خدمات‌رسانی کنند، برایشان مشکل خواهد بود و مجبورند برای جبران این خسارت، تخلف کنند.

کد خبر 257415
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز