همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: یک بال پرواز برنامه‌های ترافیکی، پلیس راهور و یک بال دیگر آن مدیریت شهری است و همکاری و هماهنگی کاربردی و میدانی و تشریک مساعی این دو بخش ضامن موفقیت در این برنامه هاست.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سید جعفر تشکری هاشمی افزود: برای سال 93 در حوزه حمل و نقل و ترافیک 11 راهبرد داریم که البته آن را در برنامه 5 ساله ترافیک تهران که امسال سال اول اجرای آن است، مد نظر قرار داده ایم.

وی با اعلام اینکه راهبرد ابتدایی توسعه سیستم‌های حمل و نقل عمومی به عنوان روشی مطمئن برای آمد و شدهای شهری است، تأکید کرد: تکمیل شبکه یکپارچه حمل و نقل عمومی در قالب یک مدل هماهنگ، مکمل و در دسترس است و مدیریت هوشمند ترافیک و استفاده از ابزارهای مکانیزه به جای روش های ابتدایی و سنتی در اداره ترافیک، برنامه های بعدی است.

معاون شهردار تهران با اشاره به این که ساماندهی حمل و نقل بار در تهران با استناد به ماده 9 قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت از دیگر راهبردهای مورد نظر است، اظهار کرد: نهایتاً مشارکت مردم در فعالیت های حمل و نقلی و سپردن کارها به مردم ضمن حفظ نقش حمایتی مدیریت شهری آخرین راهبرد از راهبردهای حمل و نقلی 11 گانه است.

تشکری هاشمی با بیان این که سهم 1/56 درصدی از جا به جایی با حمل و نقل عمومی در سال 92 را به 4/60 درصد در سال 93 می رسانیم، تصریح کرد: به این منظور تا پایان سال جاری سهم مترو را از 8/13 درصد به 4/16 درصد و سهم اتوبوسرانی و مینی بوسرانی را از 20 درصد به 2/22 درصد می‌رسانیم.

وی در پایان با تأکید بر اینکه در تاکسیرانی باید به تدریج برنامه های انقباضی را آغاز کنیم چرا که 78 هزار دستگاه تاکسی، 80 هزار دستگاه آژانس و 40 هزار مسافربر شخصی یعنی حدود 200 هزار وسیله نقلیه مسافربر سبک در یک شهر معنا ندارد، خاطرنشان کرد: نسبت به توسعه خطوط موجود و اجرای خطوط جدید و توسعه شبکه مترو با تلاش زایدالوصف اقدام می‌کنیم.

کد خبر 257317
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز