همشهری‌آنلاین: رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در بخشی از برنامه کشف تهران در منطقه هفت، به دیدار حسین نوری، هنرمند جانبازی رفت که با اراده کم‌نظر و مثال‌زدنی، آثار ارزشمندی در سطح بین‌المللی می‌آفریند و به مدد همسر فداکار و فرهیخته اش، در کار و زندگی توفیق فراوان یافته است.

دیدار مسجد جامعی با خانواده یک هنرمند جانباز

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر تهران مسجدجامعی در این دیدار ضمن ارزشمند دانستن آثار این هنرمند گفت: تابلوهای نقاشی حسین نوری از جمله آثاری است که علاقه‌مندان زیادی دارد و باید به او و همسرش تبریک گفت.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به زندگی مشترک موفق حسین نوری و همسرش نادیا مفتونی، اظهار داشت: به مناسبت فرارسیدن ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن، باید همسر این جانباز را یک زن فداکار و نمونه دانست و از وی قدردانی کرد.

حسین نوری نیز در ادامه افزود: در زمان وزارت آقای مسجد جامعی، نمایشگاهی در فرهنگسرای اشراق برپا کردم که ایشان برای بازدید از این نمایشگاه آمدند و با صبر و حوصله، تمام تابلوها را دیدند.

از آثار ارزشمند این هنرمند، نقاشی سیمای حضرت مریم است که با زیبایی ترسیم شده و در پاسخ به هتک حرمت به پیامبر گرامی اسلام (ص) خلق شده است.

دیدار مسجد جامعی با خانواده یک هنرمند جانباز

این هنرمند و همسرش در ادامه، ماجرای آشنایی و خواستگاری خود را با گرمای خاصی برای حاضران بیان کردند که مورد تشویق حاضران قرار گرفت.

حسین نوری با وجود از کارافتادگی دو دست و دو پای خود ـ که در اثر شکنجه در زندان رژیم ستمشاهی اتفاق افتاده است ـ با کمک دهانش، آثار هنری ارزشمندی خلق می کند و تا به حال بیش از 100 نمایشگاه انفرادی در ایران، آلمان، اتریش، الجزایر، فرانسه و چین برپا کرده است.

همسر وی، نادیا مفتونی دارای مدرک دکترای حکمت و فلسفه و عضو هیئت علمی و معاون دانشکده است. خانم مفتونی دانش‌آموخته مدرسه تیزهوشان و دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه صنعتی شریف است و پس از ازدواج با حسین نوری مراتب کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته فلسفه را با رتبه عالی طی نموده و علاوه بر تدریس در دانشگاه به کار تالیف و نقاشی نیز اشتغال دارد، ضمن آنکه او پرستار و همراه همیشگی همسرش است و به وجود همسر جانبازش افتخار می کند.

کد خبر 257233
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز