همشهری آنلاین: یک ماه مانده به انتخابات نهادهای اروپایی، گزارش سازمان شفافیت بین المللی حاکی از آن است که هفتاد درصد اروپایی‌ها معتقدند که این نهادها که از مالیات مردم تامین می‌شوند، دچار فسادند. گزارش به ویژه به موارد فساد و رشوه خواری نمایندگان پارلمان اروپا اشاره دارد.

به گزارش یورونیوز، روز پنجشنبه، کارل دولان، مدیر سازمان ضمن ارائه گزارش گفت: "علیرغم آنکه نمایندگان پارلمان و مقامات کمیسیون قرار است دارایی هایشان را اظهار کنند، هیچگونه نظارتی بر آن وجود ندارد، و این، نهاد های اتحادیه اروپا را در معرض فساد قرار می دهد."

سال گذشته، کمیسر اتحادیه اروپا در امور بهداشت، به دلیل اطلاع از جریانات رشوه خواری از طرف کارخانجات تولید سیگار و تنباکو، از کار برکنار شد. گزارش سازمان، خواهان شفافیت در روندهای تصمیم گیری شده است.

مدیر سازمان شفافیت بین المللی افزود: "راههای بسیار ساده ای برای نهاد های اروپایی وجود دارد: یکی از توصیه های ما سیاست شفاف سازی است، بدین معنی که تمام مدارک مربوط به جلسات مهم، از جمله جلسات غیر رسمی پشت درهای بسته،نه تنها برای کسانیکه دارای مجوزند، بلکه برای تمامی مردم علنی شود."

لازم به توضیح است که سازمان شفافیت بین المللی، یک نهاد غیر دولتی است و تنها قادر به توصیه بوده و قدرت قانونی و اجرایی ندارد.

کد خبر 257177
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز