همشهری آنلاین: قائم مقام معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به توافق اخیر وزارت کشور و نفت برای کمک به شهرداریهای کلانشهرها گفت: موضوعی در این توافق نامه وجود دارد که به نظر می‌رسد عملیاتی نباشد و آن اینکه وزیر نفت اعلام کرده شهرداریها خطوط مترو بسازند و بعدا پول آن را دریافت کنند.

 

به گزارش مهر، حجت الله بهروز با اشاره به دیدار اخیر وزرای کشور و نفت و شهردار تهران داشت گفت: یکی از محورهای این دیدار سرمایه گذاری وزارت نفت در رابطه با توسعه حمل و نقل عمومی و کاهش مصرف سوخت بود.

وی ادامه داد: براساس سخنان وزیر نفت هر چقدر حمل و نقل عمومی سبب کاهش مصرف سوخت شود صرف توسعه خطوط مترو و اتوبوس و تاکسی خواهد شد.

بهروز با بیان اینکه به راحتی مشخص و قابل اندازه گیری است که توسعه خطوط مترو و یا افرایش ناوگان اتوبوسرانی چقدر در کاهش مصرف سوخت موثر است تصریح کرد: نکته ای در این توافق نامه وجود دارد که شهردار تهران و کارشناسان نیز به آن اشاره کردند و آن اینکه وزیر نفت اعلام کرده ابتدا پروژه ها عملیاتی شود و بعد وزارت نفت هزینه های آن را بپردازد که این موضوع سبب می شود این توافق به مرحله اجرا نرسد.

بهروز با تاکید بر اینکه پروژه‌هایی مانند ساخت مترو نیاز به تزریق اعتبار در طول پروژه دارند گفت: قانونگذار برای اینکه این توافق اجرایی شود می‌تواند پیش بینی های لازم را انجام دهد.

وزیر نفت در دیدار با وزیر کشور توافق کرده بود صد میلیارد دلار به توسعه حمل و نقل عمومی کمک کند.

کد خبر 256999
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز