همشهری آنلاین: شرکت فولاد هند که درصدد سرمایه گذاری درایران است به دنبال عقد یک قرارداد حدود ۱۵۰میلیارد روپیه معادل بیش از دو میلیارد و ۴۷۰ میلیون دلار در بخش توسعه راه آهن است.

فولاد هند

به گزارش ایرنا، دراخبار اقتصادی رسانه‌های هند در روز سه شنبه ( 2 اردیبهشت) در این رابطه آمده که این قرارداد به منظور کمک درتدارک یک شبکه 15 هزار کیلومتری از خطوط راه آهن برای اتصال بنادر و مراکز عمده تولید درایران است .

قرار است ˈخلیل رحمان ˈ رئیس شرکت تجاری دولتی هند در طول هفته جاری از تهران به منظور نهایی‌سازی برخی از شرایط لازم برای صدور فولاد دیدن کند.

به گزارش منابع رسانه‌ای، ایران موافق سرمایه گذاری هند درگسترش شبکه راه آهن خود برای اتصال شهرها، مراکز صنعتی و همچنین بنادر به یکدیگر در راستای تخلیه سریع کالاها است و برای این منظور به حدود سه میلیون تن ریل نیاز است.

مقام‌های وزارت بازرگانی هند در ماه دسامبر سال گذشته با مقام‌های شرکت فولاد این کشور و دو شرکت دیگر هندی به منظور بررسی امکان سرمایه‌گذاری درایران دیدار و گفت‌و‌گو کرده بودند.

یک مقام ارشد وزارت بازرگانی هند به روزنامه ایندین اکسپرس گفته که به شرکت‌های دولتی تجاری ماموریت داده شده قراردادهای مشخصی را با همتایان ایرانی خود به منظور هموار سازی زمینه برای صادرات فولاد امضا کنند.

یک منبع مطلع نیز گفت که دیگر شرکت‌های فولاد هند چون جیندال، وزاگ و اسار نیز برای دستیابی به بازار ایران رقابت می‌کنند.

ˈ سی.اس. ورما ˈ رئیس شرکت فولاد هند گفت، شرکتش بعد از انجام چندین دور مذاکره با وزارت بازرگانی و شرکت دولتی تجاری آمادگی خود را برای صدور سه میلیون تن فولاد ریل به ایران اعلام کرده است.

کارخانه فولاد این شرکت هندی تامین کننده طولانی‌ترین خطوط ریلی با 260 متر طول است . ظرفیت تولید سالانه این کارخانه 3/5 میلیون تن فولاد قابل فروش ذکر شده است.

بهتر شدن شرایط در نحوه پرداخت‌ها بین دو کشور در ماه‌های گذشته باعث شده که ارزش صادرات هند به ایران به بیش از 550 میلیون دلار افزایش یابد.

انتظار می‌رود که ارزش مبادلات تجاری بین ایران و هند از 15میلیارد دلار در طول سال مالی 2014-2013 به بیش از 20 میلیارد دلار در طول سال مالی 2015-2014 افزایش یابد.

صادرات هند به ایران شامل برنج، فلزات، ماشین آلات، دارو و مواد دارویی، آهن و فولاد است و واردات این کشور از ایران نیز شامل نفت خام، اوره، محصولات نفتی، زعفران و خشکبار می‌شود.

کد خبر 256919
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز