سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکتی امنیتی به‌نام Opswat به کاربران اندروید هشدار می‌دهد که از هر سه اپلیکیشن اندرویدی در فروشگاه‌های غیررسمی اندروید، یک اپلیکیشن آلوده به کدهای مخرب است.

براساس گزارش Cnet، این شرکت امنیت سایبری معتقد است تقریبا یک سوم اپلیکیشن‌های اندرویدی در فروشگاه‌های غیررسمی اندروید حاوی نرم‌افزارهای مخرب هستند.

نسخه‌های کپی شده از اپلیکیشن‌های مشهوری مانند توئیتر و پرندگان خشمگین پیشگام لیست دانلود‌های مشکوک هستند. این شرکت امنیت سایبری از منابع مختلف دانلود اپلیکیشن‌های اندرویدی تقریبا 12 هزار اپلیکیشن دانلود کرده و آنها را روی سیستم ضدبدافزاری متااسکن بارگذاری کرد و این سیستم نشان داد 32 درصد از اپلیکیشن‌ها آلوده هستند.

متااسکن با کمک سرویس‌های ضدبدافزاری متعددی در ارتباط است و بیشتر اپلیکیشن‌هایی که توسط این ابزار مخرب نمایش داده شده‌اند تنها توسط یکی از این سرویس‌ها بررسی شده‌است. از این رو برخی از این اپلیکیشن‌ها تنها به دلیل داشتن نرم‌افزارهای تبلیغاتی به عنوان بدافزار شناسایی شده‌اند. اما حتی با درنظر گرفتن این موضوع نیز از هر 10 اپلیکیشن یکی آلوده به بدافزار شناسایی می شود.

این یافته جدید بر یکی از مشکلات قدیمی اندروید تاکید کرده‌است: باز بودن سیستم اندروید معمولا مورد سواستفاده هکرها قرار می‌گیرد. باوجود اینکه فروشگاه گوگل پلی محیطی بسیار امن است، اما امکان دسترسی به اپلیکیشن‌های آن از دیگر فروشگاه‌ها برای این سیستم عامل به دردسری بزرگ تبدیل شده‌است.

کد خبر 256888
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز