سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: دو فیلم پویانمایی "بچه گربه" و "راز آن درخت" در بخش مسابقه فیلم های کوتاه سی و هشتمین جشنواره بین المللی هنگ کنگ در کشور چین به نمایش در آمد.

کارتون

به گزارش ایرنا، فیلم "بچه گربه" به کارگردانی شیوا صادق اسدی و راز آن درخت به کارگردانی معین صمدی تولیدی امور سینمایی کانون است که تاکنون توانسته موفقیت هایی را نیز کسب کند.

جشنواره بین المللی فیلم هنگ کنگ، نخستین بار توسط شورای شهر هنگ کنگ در تابستان 1977 میلادی با هدف تمرکز بر سینمای جهان برگزار شد و در دوره های بعد به چشم انداز سینمای گذشته هنگ کنگ، سینمای معاصر آسیا و انتشار نشریه هایی دو زبانه انجامید که از ویژگی های قابل توجه انجمن این جشنواره به شمار می‌رفت.

در سال گذشته نیز پویانمایی های "روباهی که به دنبال صدا رفت" به کارگردانی فاطمه گودرزی و "کچل کفترباز" به کارگردانی صادق جوادی به ترتیب در بخش های مسابقه ای و غیر مسابقه ای این جشنواره به نمایش در آمد.

سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم هنگ کنگ به مدت 14 روز از 4 تا 18 فروردین 1393 با حضور بیش از 280 عنوان فیلم از 50 کشور جهان و در 11 سالن نمایش شهر هنگ کنگ برگزار شد.

برگزار کننده این جشنواره یک سازمان خیریه غیر دولتی و غیرانتفاعی است که به کشف و حمایت از خلاقیت، هنر و فرهنگ می‌پردازد و در طول سال نیز برنامه هایی را برای ارتقا فهم جهانی از فرهنگ فیلم آسیایی و چینی و ترویج فیلم های الهام بخشی از سراسر جهان برای غنی سازی زندگی فرهنگی مردم هنگ کنگ برگزار می‌کند.

کد خبر 256868
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز