پنجشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱
۰ نفر

احسان رافتی: سفر از نیازهای هر انسانی است و به طور حتم عکس‌هایی که از سفر می‌گیرید سفرتان را ویژه‌تر می‌کند و کمک‌تان می‌کند هر موقع خواستید با دیدن این عکس‌ها خاطرات خوب سفر را یادآوری کنید.

  • سبک سفر کنید

اولین مشکلی که در سفرها و عکاسی آن پیش می‌آید سنگینی و دست و پاگیر بودن وسایل عکاسی است. کوله‌های سنگین وسایل عکاسی زیاد فقط شما را زود خسته می‌کند وگرنه کاربرد زیادی ندارد. یک دوربین و فلاش و نهایت دو لنز در یک کوله کوچک و سبک کافی است. البته اگر قصد عکاسی حرفه‌ای ندارید می‌توانید از دوربین‌های کوچک خانگی استفاده کنید. قصد ثبت صحنه‌های خوب سفر است و دوربین‌های خانگی به خوبی می‌توانند از پس این قضیه بربیایند.

  • برنامه‌ریزی

بدون برنامه‌ریزی به هیچ عنوان سفر نروید. ساعت‌هایی که در سفر هستید را آماده کنید. عکس‌های شهری که می‌روید را جست‌وجو کنید و ببینید کدام مکان‌ها در چه زمانی زیباتر هستند. مکان‌های زیبا را به ترتیب شماره‌گذاری ‌کنید تا مکانی را از دست ندهید. مثلا اگر به شیراز می‌روید، در عکس‌ها می‌بینید غروب تخت‌جمشید بسیار زیباست. یا صبح زود مجموعه پاسارگاد عالی است. یا صبح وقتی آفتاب مایل می‌تابد مساجدی که شیشه‌های رنگی دارند بهترین مکان برای عکاسی هستند. پس روزتان را تقسیم کنید و به خودتان زمان عکاسی بدهید. بدون شک بعد از سفر نمی‌گویید حیف وقت نشد به فلان مکان بروم و عکس بگیرم.

  • خاطرات خوش را ثبت کنید

تمام خاطرات خوش‌تان را با دوربین ثبت کنید. وقت‌هایی که می‌خندید. زمان‌های که دور هم هستید. زمان‌هایی که از دیدن مکانی شگفت‌زده شده‌اید. سعی کنید عکس‌هایی به این شکل هم داشته باشید. بدون اینکه از دوستان و خانواده بخواهید به دوربین نگاه کنند و بگویند سیب! عکس‌های اتفاقی و بی‌هوا هم لطف‌های زیادی دارد.

  • محلی شوید

یکی از نکته‌هایی که نباید فراموش کنید محلی شدن‌تان است یعنی سعی کنید شبیه مردم شهر یا روستایی که می‌روید شوید. از لباس‌های خاص و عجیب برای منطقه‌ای که می‌روید استفاده نکنید. سعی کنید نشان ندهید صرف عکاسی به آن منطقه رفته‌اید. اول با مردم منطقه دوست شوید. همیشه اول سلام کنید. برای عکاسی از مردم حتما اجازه بگیرید که مشکلی در عکاسی‌تان پیش نیاید. قبل از ورود مخصوصا به روستاها سعی کنید از آداب و رسوم‌شان مطلع باشید. حتی اگر آداب و رسوم منطقه برایتان خوشایند نیست باید سعی کنید احترام بگذارید. به هر حال شما وارد حریم زندگی آنها شده‌اید.

  • طلوع و غروب‌های زیبا

زمان‌هایی که همیشه عکس‌ها خیلی خوب می‌شود، طلوع و غروب‌ زیبای خورشید است که عکس‌های‌تان را بهتر می‌کند. تنبلی را هم کنار بگذارید و حتما هر جا هستید طلوع آفتاب بیدار شوید و از زیبایی‌های خورشید استفاده کنید و عکس‌های زیبا بگیرید.

  • فراموش نکنید

قبل از سفر حتما چک‌لیست داشته باشید. چک‌لیست‌تان می‌تواند دائمی باشد و فقط با توجه به مناطقی که برای سفر می‌روید می‌تواند کم یا زیاد شود.

باتری، شارژها، کارت شناسایی، نقشه‌شهری که می‌روید و ... معمولا راحت‌تر از سفر جا می‌مانند. از نرم‌افزارهای زیاد چک‌لیست سفر هم می‌توانید روی تلفن ‌همراه‌تان استفاده کنید.

همشهری 6 و 7

کد خبر 256258

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز