همشهری آنلاین: عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت از اجرای پروژه "تدبیر" برای توسعه شبکه انتقال زیرساخت کشور به عنوان مهمترین برنامه سال ۹۳ در این بخش خبر داد و گفت: هدف از اجرای این پروژه توسعه پهنای باند اینترنت کشور به چهار ترابیت و توسعه شبکه IP داخل کشور با ظرفیتی بالغ بر ۲۰ ترابیت بر ثانیه براساس سیاست های جدید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

به گزارش مهر، محمد طاهر شمس در رابطه با افزایش پهنای باند کشور، اظهار داشت: در راستای اهداف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، توسعه ظرفیت شبکه انتقال و افزایش پهنای باند را به عنوان مهم ترین برنامه خود در سال جدید در شرکت ارتباطات زیرساخت دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: تامین پهنای باند و توسعه شبکه انتقال کشور که شامل توسعه ظرفیت فیبر و تجهیزات می شود جزء مهم ترین برنامه های سال 93 در حوزه شبکه ارتباطی کشور خواهد بود.

شمس با اشاره به آغاز پروژه "تدبیر" در شرکت ارتباطات زیرساخت، گفت: پروژه توسعه شبکه انتقال زیرساخت کشور تحت عنوان تدبیر با هدف توسعه پهنای باند اینترنت کشور به 4 ترابیت بر ثانیه و توسعه شبکه IP داخل کشور با ظرفیتی بالغ بر 20 ترابیت بر ثانیه براساس سیاست های جدید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت تدبیر و امید در شرکت ارتباطات زیرساخت اجرا می‌شود.

این مقام مسئول در شرکت ارتباطات زیرساخت ادامه داد: این پروژه در برنامه پنج ساله پنجـــم کشور در راستای اهداف بلند مدت توسعه ارتباطات کشور و با هدف فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای پیاده سازی دولت الکترونیک طراحی شده است.

وی با تاکید بر استفاده از توان بخش خصوصی در توسعه شبکه انتقال در کشور تصریح کرد: این پروژه بزرگ ملی زیرساختی با مشارکت بخش خصوصی اجرایی می‌شود.

عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه بستر فیزیکی این شبکه بر پایه فیبرنوری و گستردگی آن در سراسر کشور است، گفت: به دلیل حجم زیاد پهنای باند ارتباطات این پروژه، استفاده از مدرن‌ترین و به روزترین فناوری‌های مرتبط با شبکه انتقال، در این طرح مورد توجه قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: در پروژه تدبیر استفاده از کنسرسیوم‌های متشکل از پیمانکاران داخلی فعال حوزه ارتباطات، شرکت‌های دارای سابقه تولیدی، تحقیقی و با توان مالی متناسب با حجم این پروژه مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش مهر، هم اکنون ظرفیت پهنای باند اینترنت داخلی کشور حدود 150 گیگابیت برثانیه است.

کد خبر 255570
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز