رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور در ارائه گزارش خود به افکار عمومی در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که ایران در سال۹۳ تنها یک میلیون گردشگر ورودی به کشور داشته است.

تخت جمشید


به گفته او، در افق1404، ایران باید میزبان 20میلیون گردشگر ورودی باشد که در 8 سال گذشته تنها 40درصد این افق پیش رفته است و می‌توان گفت هیچ اتفاقی نیفتاده و برای رسیدن به این عدد کار بسیار مشکلی داریم.معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی بار دیگر با تأکید بر اینکه اگر از میان یک میلیون سایت تاریخی شناسایی‌شده در کشور که تنها 500هزار اثر تاریخی قابل احیا باشند و به‌صورت میانگین 2میلیارد تومان برای هر اثر هزینه کنیم، 100هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است.

او گفت: این در حالی است که در برخی بناها 50میلیارد تومان هزینه شده ولی هنوز به نتیجه کامل نرسیده است. سلطانی‌فر اما در موضوع استقبال گردشگران خارجی برای سفر به ایران گفت: گزارش‌ها و آمارهای دقیق از اروپا و آمریکا نشان می‌دهد که در سال2015 و نیمه دوم 2014 شاهد ورود گردشگران خارجی از اروپا و آمریکا هستیم؛ چرا که اکنون لندن 5تور و اروپا 9تور برای ورود به ایران فروخته‌اند. به گفته سلطانی‌فر، اکنون فضا برای ورود گردشگران خارجی به ایران باز شده و باید تسهیلات میزبانی از آنان را فراهم کنیم.

کد خبر 255521

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز