گروه حوادث: مردی که متهم است به‌دنبال اسیدپاشی به‌صورت عروسش، باعث کوری او شده، به قصاص و پرداخت دیه محکوم شد.

پیش از این یک‌بار دادگاه رأی به قصاص چشمان مرد اسیدپاش داده بود اما با توجه به اینکه وکیل مدافع این مرد مدعی شده بود زن جوان دچار کوری مطلق نشده و کمی بینایی دارد، حکم قصاص نقض شده و پرونده بار دیگر به دادگاه فرستاده شده بود.
براساس این گزارش، شهریور‌ماه سال 89پدرشوهر زنی به نام معصومه به‌دلیل اینکه وی از شوهرش جدا شده بود و حاضر نبود به زندگی با او برگردد، به‌صورتش اسید پاشید و باعث کوری چشمان او شد.

این مرد پس از دستگیری به اسیدپاشی اعتراف کرد اما پس از آن وقتی در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد، ادعا کرد که قصد اسیدپاشی به‌صورت عروسش را نداشته است. او در آخرین جلسه دادگاه که اواخر سال گذشته برگزار شد گفت: از جدایی پسر و عروسم ناراحت بودم و هر وقت برای دیدن نوه‌ام به خانه عروسم می‌رفتم، اصرار می‌کردم که او نزد شوهرش برگردد.

روز حادثه نیز نوه‌ام را به پارک بردم و عصر که به خانه عروسم برگشتم تا نوه‌ام را به او تحویل دهم همین درخواست را مطرح کردم. اما وقتی با مخالفت او روبه‌رو شدم نفهمیدم چه کار می‌کنم و وقتی به‌خودم آمدم که صورت عروسم با اسید سوخته بود. وی در ادامه گفت: قصد آزار رساندن به عروسم را نداشتم و نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده است.

در این جلسه قضات به بررسی گزارش جدید پزشکی قانونی درخصوص کوربودن کامل چشم‌های معصومه، پرداختند و با توجه به حضور شاکی در دادگاه، از نزدیک شاهد وضعیت چشمان او بودند. عبدالصمد خرمشاهی وکیل مدافع معصومه (شاکی پرونده) به همشهری گفت: دادگاه هفته گذشته بعد از انجام بررسی و تحقیقات اطمینان یافت که معصومه نابینا شده و به این ترتیب پدرشوهر سابق وی را به قصاص کوری چشم و پرداخت دیه به‌خاطر جراحات وارده به زن جوان محکوم کرد.

کد خبر 255495
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز