همشهری آنلاین: یک مرد هندی مجبور شد که به علت آنکه پزشکان از وضع حمل همسر اچ‌آی‌وی مثبت او خودداری می‌کردند، خودش زایمان همسرش را انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه این مرد به یک تلویزیون محلی گفت در حالی که دکترها در کالج پزشکی میروت و بیمارستانی در ایالت شمالی اوتار پرادش از راه دور دستورات را به او  می‌دادند زایمان را انجام داد.

این مرد 28 ساله یک نقاش فقیری ساکن شهر میروت در 65 کیلومتری پایتخت هند، دهلی، توصیف شده است، گفت: "‌آنها  تنها در گوشه‌ای ایستادند و از من خواستند بچه را بیرون بکشم ئ بند ناف را قطع کنم."

دکتر آبهیلاشا گوپتا رئیس بخش زنان در دانشکده پزشکی چنین رخدادی را تکذیب کرد، اما مقامات سازمان ملی کنترل ایدز (NACO) گفته‌اند از شنیدن این گزارش تکان خورده‌اند و تخقیقاتی را در این زمینه آغاز کرده‌اند.

رئیس NACO سوجاتا رائو گفت: "در این مورد ما قاطع‌ترین عمل ممکن را بر ضد این پزشکان توصیه می‌کنیم. حتی اگر آنها خون آلوده را لمس می‌کردند، در خطری قرار نمی‌گرفتند."

این گزارش یادآور تبعیض اعمال شده در هند بر افرادی که با اچ‌آی‌وی و ایدز زندگی می‌کنند، است، که اغلب به خاطر نبود آگاهی در مورد این بیماری است.

کودکان اچ‌آی‌وی مثبت اغلب از مدرسه‌رفتن محروم می‌مانند و بزرگسالان دارای این ویروس اغلب با اخراج از محل کار روبرو هستند.

هند با جمعیت یک میلیارد نفری‌‌اش دارای 5.7 میلیون نفر با عفونت HIV هستند - که بزرگترین مقدار مطلق این افراد در جهان به حساب می‌‌آید.

کد خبر 25515

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز