دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: فرماندار پیشین ایالت فلوریدا آمریکا گفت ممکن است در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده این کشور نامزد شود.

Jeb Bush

به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر به نقل از رویترز ، جِب بوش، فرماندار پیشین فلوریدا روز یکشنبه گفت تا پایان سال جاری میلادی در این باره تصمیم می‌گیرد که آیا در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا کاندیدا شود یا خیر.

جِب بوش همچنین در سخنانی برای هواداران خود به طرح افکار و اندیشه‌های خود پرداخت و گفت: « آموزش عالی در آمریکا با مشکل فزاینده نبودِ توانایی مالی روبرو است، در حالی‌که میلیاردها نفر در جهان سوم به مراکز آموزش عالی دسترسی ندارند».

او افزود: « تنها صحبت‌کردن درباره ایده‌ها نیست که اهمیت دارد، به عقیده من، ایده‌ها تنها زمانی نتیجه خواهد داشت که شما راهبردهای خلاقانه‌ای را براساس آنها و برای اجرای عملی این افکار، ایجاد کنید».

هنوز هیچ یک از کاندیداها برای این انتخابات رسماً تمایل خود را اعلام نکرده‌است، اما به نظر می‌رسد رقابت‌ها در حزب جمهوری‌خواه آمریکا بیشتر بین چهره‌های محافظه‌کارِ محبوب در جنبش تی‌پارتی مانند «تِد کروز» ،سناتور اهل تگزاس، «رِند پول» و «اسکات واکِر» فرماندار ایالت ویسکانسِن آمریکا باشد. کریس کریستی، فرماندار ایالت نیوجرسی نیز که یکی دیگر از نامزدهای بالقوه، اما میانه‌رو در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکاست، در یک رسوایی سیاسی گرفتار شده است.

طبق پیش‌بینی مقامات هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا نیز احتمالاً به عنوان نامزد پیشنهادی حزب دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 آمریکا شرکت خواهد کرد.

فعالان جنبش تی‌پارتی آمریکا معتقدند با شکست خوردن میت رامنی و جان مک کین در انتخابات‌های ریاست جمهوری گذشته آمریکا، اکنون جمهوری‌خواهان باید نامزدی با دیدگاه‌های محافظه‌کارانه شدید را نامزد کنند. اما تصمیم احتمالی جبِ بوش برای کاندیداتوری، این باور را به چالش خواهد کشید.

کد خبر 255000
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز