شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴
۰ نفر

مهدی تهرانی: بازیگر توانای سینمای استرالیا و جهان که به لارنس اولیویه عصر جدید هم معروف‌ شده جزو معدود هنرپیشه‌هایی‌است که توانسته در دوران حرفه‌ای‌اش به تمامی جوایز معتبر دست پیدا کند.

جفری راش

جفری راش که در سال ۱۹۹۶ موفق به کسب اسکار بهترین بازیگر مرد نقش اول برای فیلم درخشش شد، بیش از ۳۰ فیلم در کارنامه حرفه‌ای خود دارد که ژانرهای مختلفی را شامل می‌شود.

فیزیک حرکتی و فن بیان جفری راش به حدی قوی و حایز اهمیت است که برخی فیلم‌ها و اجراهای تئاتری‌اش در مدارس سینمایی تدریس می‌گردد.

راش از معدود بازیگران هالیوودی است که هنوز هم در کشور محل تولدش اقامت دارد و فقط برای پروژه‌های سینمایی و یا کارهای تئاتری‌اش به آمریکا یا انگلستان سفر میکند.

در میان کارهای سینمایی مهم او ؛ جدای از فیلم درخشش که ذکر شد، شکسپیر عاشق و قلم پرها به ترتیب محصول ۱۹۹۸ و ۲۰۰۰ و همچنین سخنرانی پادشاه محصول ۲۰۱۰ جزو آثاری به شمار می‌آیند که جفری راش برای ایفای نقش در آنها نامزد جایزه اسکار شده بود.

در زمینه فیلم‌های فانتزی نیز ؛ جفری راش  مجموعه فیلم‌های  دزدان دریایی کارائیب را در کارنامه دارد. اما آخرین فیلم های مطرح وی بهترین پیشنهاد  و کتاب دزد است. آثاری که دوباره قدرت فن بیان و فیزیک حرکتی این بازیگر توانمند را حتی در میانسالی به رخ کشیدند.

جفری راش

افتخارات سینمایی و تئاتری جفری راش:

- ۴ بار نامزدی جایزه اسکار که یکبار آن را بدست آورد.

- ۵ نامزدی برای جایزه گلدن گلوب که دو بار موفق به دریافتش شد.

- برنده یک جایزه امی در سال ۲۰۰۵ برای سریال زندگی و مرگ پیتر سلرز

- نامزدی ۵ جایزه بفتا و رسیدن به ۳ جایزه 

- برنده جایزه تونی برای نمایش خروج پادشاه ۲۰۱۱

جفری راش

فیلم‌های مهم جفری راش:

هودوینک ۱۹۸۱

استارزتراک ۱۹۸۲

شب دوازدهم ۱۹۸۷

درخشش ۱۹۹۶

شکسپیر عاشق ۱۹۹۸

قلم پرها ۲۰۰۰

دزدان دریایی کارائیب ۲۰۰۳،۲۰۰۶،۲۰۰۷و ۲۰۱۱

سخنرانی پادشاه ۲۰۱۰

بهترین پیشنهاد ۲۰۱۳

کتاب دزد ۲۰۱۳

کد خبر 254751
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز