دوشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: آبشار تارم با ارتفاع ۱۱۵ متر در شهرستان نی ریز استان فارس به عنوان بزرگترین آبشار خاورمیانه شناخته شده است.

آبشار تارم نی ریز

آبشار تارم نی ریز در پنج کیلومتری نی ریز و در دامنه کوه های جنوبی این شهرستان واقع بوده و تلفیقی از زیبایی‌های طبیعی چون چشمه، کوه، جنگل یک قنات زیبا به نام ابازردشت بر زیبایی آن افزوده است.

شهرستان نی ریز در 35 کیلومتری شمال شرق استهبان و دویست کیلومتری شیراز واقع است و طبیعت زیبای آن در نوع خود دیدنی و جذاب است.

آب آبشار و چندین چشمه در نزدیکی آن پس از عبور از میان درختان انجیر به گورآب میریزد آبشار در حدود 115 متر ارتفاع دارد و آبشاری فصلی است.

این منطقه که در مسیر جاده نی ریز به ارسنجان قرار گرفته، هر ساله هزاران پرنده مهاجر از جمله فلامینگو، پلیکان، درنا، غاز وحشی و انواع اردک ها را در خود پذیرا است از سال 1347 تاکنون جزو مناطق حفاظت شده قرار گرفته و دارای پوشش گیاهی متنوعی شامل انواع درختان بنه، بادام کوهی، کهکم، قیچ و گیاهان مرتعی مانند درمنه، جاشیر، بارهنگ، گون، انفوزه و آویشن می‌باشد.

منطقه حفاظت شده بهرام گور نیز با وسعت 260 هزار هکتار در جنوب شرقی شهرستان نی ریز واقع شده و از ارزش اکولوژیکی و تحقیقاتی بالایی برخوردار است.

قنات‌های شادابخت، کتان، خبار و ابازردشت که در اطراف این شهرستان واقع اند علاوه بر آبیاری باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی از مهمترین تفرجگاه‌های نی ریز به حساب می‌آیند.

از دیگر مناطق دیدنی این شهرستان می‌توان به دره پلنگان در شرق نی ریز اشاره کرد که دارای جاذبه های طبیعی بسیاری می باشد نی ریز دارای باغستان های انار، بادام، پسته و انواع میوه جان نیز می باشد که مانند حلقه ای سبز آن را فرارگرفته اند.

آبشار تارم از جمله تفرجگاه‌های طبیعی است که میهمانان و مسافرین ورودی به شهرستان نی ریز قطعا از بازدید آن، اوقات بسیار مهیج و دلپذیری را تجربه خواهند کرد.

این آبشار در کوههای جنوبی شهر نی ریز قرار دارد و تا مرکز شهر ، کمتر از 10 کیلومتر فاصله دارد و پوستر این آبشار زیبا از سوی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری نی ریز در تیراژ پنج هزار عدد چاپ شده که به میهمانان و مسافرین اهداء می‌گردد.

کد خبر 254198
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز