همشهری آنلاین: وزیر راه و شهرسازی از افزایش شش درصدی مسافرت‌های نوروزی در هفته نخست سال ۹۳ نسبت به دوره مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: از نخستین روز سال نو تا شنبه ۹ فروردین ماه ۷۷ میلیون تردد خودرو ثبت شده است.

به گزارش ایرنا، عباس آخوندی روز شنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های عملیاتی جاده هراز در جمع خبرنگاران از افزایش مسافرت‌های ریلی و دریایی نیز خبر داد و گفت: تاکنون دو میلیون مسافرت ریلی و یک میلیون مسافرت دریایی در کشور به ثبت رسیده است.

آخوندی با اشاره به اینکه مسافرت‌های نوروز 93 ایمن و بدون حادثه بوده است، از همکاری تنگاتنگ تمام ارگان‎های مرتبط با سفر خبر داد.

وی به اهمیت راه‌های مواصلاتی استان‌های شمالی اشاره کرد و گفت: طرح تعریض و چهار بانده کردن هراز و سوادکوه به مازندران از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است.

وزیر راه با بیان اینکه 45 درصد از 154 کیلومتر محور هراز تعریض شده است، ادامه داد: از 104 کیلومتر محدوده مازندران این محور تا کنون 40 کیلومتر چهار بانده شده است.

آخوندی با بیان اینکه تعریض جاده هراز بر اساس برنامه، تا پایان امسال با 10 هزار میلیارد ریال اعتبار بهره‌برداری خواهد شد، یادآور شد: تعریض جاده سوادکوه نیز با اختصاص اعتبار لازم تا پایان سال 1394 بهره‌برداری می‌شود.

وی در مورد آزاد راه تهران شمال نیز گفت: این محور به دلیل پیچیدگی در نحوه اجرا در سال‌های اخیر و لزوم تعیین پیمانکار در اولویت کاری وزارت راه قرار ندارد.

کد خبر 254153
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز