جمعه ۸ تیر ۱۳۸۶ - ۱۷:۲۷
۰ نفر

گروه ادب و هنر: فصل نهم برنامه توسعه چهارم کاملاً به همه موارد فرهنگی اشاره کرده است؛ از جمله حمایت‌هایی که ما می‌توانیم در راستای فرهنگ و هنر کشور داشته باشیم.

فاطمه رهبر نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب به همشهری گفت: یکی از مواردی که در این بخش به آن اشاره شده مربوط به راه‌اندازی موزه‌ها و فضاهای هنری است و بنابر این بحث تأسیس گالری ملی نیز می‌تواند در این بخش جای گیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری نسبت به اصل 44 قانون اساسی مبنی بر توجه به خصوصی‌سازی و واگذاری امور به مردم، گفت: مردم در حوزه‌های مختلف هنری و یا حتی هنرمندان می‌توانند وارد عمل شوند و در ایجاد و راه‌اندازی و حتی مدیریت گالری ملی نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشند.

فاطمه رهبر در مورد نقش شهرداری برای تأسیس گالری ملی در تهران گفت: برخی چنین مطرح می‌کنند که آیا اقدامات شهرداری در حوزه فرهنگ و هنر، ضربه است یا کمک؟ من معتقدم در مورد ایجاد گالری ملی و یا به‌طور کلی خدمات فرهنگی، شهرداری می‌تواند متولی و جایگاه خوبی باشد.

وی افزود: اگر قرار باشد ما فقط در حد امور خدماتی به شهرداری نگاه کنیم، به بیراهه رفته‌ایم. ما در شهری زندگی می‌کنیم که شعارمان «شهرما، خانه ما» است. برای نگهداری و اداره خانه خود احتیاج به فرهنگ و پشتوانه فرهنگی داریم.

رهبر با اشاره به این که انجام چنین اقداماتی از سوی شهرداری می‌تواند در نگرش مردم نسبت به زندگی شهری تغییر ایجاد کند، گفت: اگر به بعد مثبت راه‌اندازی گالری ملی توجه کنیم، می‌بینیم مشکلات دولت نیز در حوزه هنر کم می‌شود و چالش‌ها و موانع موجود از پیش روی کسانی که در این رابطه فعالیت داشته باشند، برداشته خواهد شد.

مشروح گفت و گوی همشهری با فاطمه رهبر درخصوص ضرورت تأسیس گالری ملی را سه‌شنبه 12 تیرماه در صفحه تجسمی بخوانید.

کد خبر 25415

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز