همشهری آنلاین: مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات هلال‌احمر گفت: از ۲۵ اسفند ماه ۹۲ تا کنون به ۶۴ هزار نفر از هموطنان‌مان در سراسر کشور امدادرسانی شده که نیمی از آن مربوط به برف و کولاک و نیمی دیگر مربوط به حوادث جاده‌ای بوده است.

به گزارش فارس، مرتضی مرادی‌پور در مورد آخرین جزئیات امدادرسانی امدادگران هلال‌احمر در طرح نوروزی به هموطنان اظهار داشت: از ابتدای آ‌غاز طرح نوروزی تا صبح پنجم فروردین ماه 1900 مورد عملیات امدادی در سراسر کشور انجام شده که نیمی از آن مربوط به عملیات جاده‌ای و تصادفات و نیم دیگر مربوط به امدادرسانی در برف و کولاک بوده است.

وی افزود: آمارها نشان می‌دهد تا کنون 64 هزار نفر از هموطنان در حوادث مختلف امدادرسانی شدند و 42 هزار نفر اسکان اضطراری یافتند.

مرادی‌پور به میزان مصدومان ناشی از حوادث اشاره کرد و گفت: 15 هزار نفر طی 9 روز اخیر مصدوم شده‌اند که 10 درصد از این افراد به مراکز درمانی و بیمارستان انتقال یافتند که 10 درصد این مقدار توسط و هلال احمر به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند.

مرادی‌پور همچنین به رهاسازی خودروها با دستگاه‌های هیدرولیک و ست‌های مخصوص هلال احمر اشاره کرد و گفت: 186 مورد رهاسازی خودرو در جاده‌ها توسط امدادگران هلال‌احمر انجام شده است.

مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات هلال‌احمر افزود: بیشترین عملیات‌ها در استان‌های مازندران، اصفهان، هرمزگان و خوزستان انجام شده اما مجموع عملیات‌ها نشان می‌دهد که حوادث نسبت به سال گذشته 20 تا 22 درصد کاهش داشته است.

طرح امداد نوروزی جمعیت هلال‌احمر در کنار دستگاه‌های دیگر از 25 اسفند ماه هر سال تا پایان تعطیلات نوروزی در جاده‌ها و مبادی ورودی شهرهای کشور به طور ویژه برای امدادرسانی به هموطنان به اجرا در می‌آید.

هموطنان در صورت وقوع حادثه در دریا، کوهستان و جاده‌ها برای دریافت کمک می‌توانند با شماره 112 ندای امداد هلال‌احمر تماس بگیرند.

کد خبر 253910
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز