همشهری آنلاین: ویژه برنامه های مراکز فرهنگی هنری شهرداری تهران در تعطیلات نوروزی در قالب برنامه‌های ترکیبی، نمایشگاهی، سینمایی و مذهبی، از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، اجرای مجموعه برنامه‌های فرهنگی، هنری شامل برنامه‌های نوروزی در هفته اول و برنامه‌های متناسب با ایام فاطمیه در هفته دوم، از سوی فرهنگسرای ابن سینا از دوم تا 11 فروردین ماه اجرا می‌شود.

خیابان هنر، کاروان این فاطمیون، نمایشگاه سیاه چادر عشایری، برپایی غرفه‌های هنری، ایستگاه‌های ورزشی، کارگاه‌های خلاقیت کودک و قصه گویی از جمله برنامه های این فرهنگسرا است.

ایستگاه‌های مشاوره خانواده با عنوان زندگی به سبک فاطمه(س) از 9 تا 11 فروردین در فرهنگسرای گلستان برپا خواهد بود. نمایش آیینی طریق حکمت از 9 تا 11 فروردین، نمایشگاه عکس نیایش در خلوت از 5 تا 11 فروردین، نمایشگاه کتاب با موضوع زندگی حضرت زهرا(س) از 6 تا 11 فروردین، نمایش فیلم «چ» از دوم تا 13 فروردین و نمایشگاه کاریکاتور با موضوع مهربانی در طول نوروز تا 13 فروردین ماه، از دیگر برنامه های این فرهنگسرا در تعطیلات است.

آیین سوگواری اقوام ایرانی تا 13 فروردین ماه در میدان آزادی برگزار خواهد شد. همچنین برنامه فرهنگی و هنری «بوی نوروز عطر یاس» در قالب برنامه های ایستگاهی و صحنه ای، 5 تا 13 فروردین از سوی فرهنگسرای رازی برگزار خواهد شد. نمایشگاه «بانوی بی نشان» در روز 13 فروردین ماه در بوستان شهر برپا می شود و همچنین مسابقه خاطرات نوروزی از سوی فرهنگسرای شهر برگزار خواهد شد.

برگزاری نمایشگاه «خانه تکانی فرهنگی» تا 13 فروردین ماه در فرهنگسرای اخلاق و مسابقه عکاسی سرزمین من با موضوعات سفره هفت سین، دید و بازدید، اماکن فرهنگی و هنری و جاذبه‌های گردشگری، تا پایان فروردین ماه در فرهنگسرای مجازی برگزار می شود.

در ایام تعطیلات نوروزی، 25 کتابخانه شامل کتابخانه های امیرکبیر، علامه طرشتی، علامه امینی، شیخ اشراق، فردوس، سرو، اندیشه، گلستان، علامه طباطبایی، آفتاب، عطار نیشابوری، رازی، فردوسی، امام خمینی(ره)، ابن سینا، خاوران، شهید فهمیده، دکتر حسابی، بهاران، استاد حکیمی، مهر، شیخ صدوق، شیخ کلینی، مسجد النبی(ص) و شهر فعال خواهند بود.

همچنین 10 نگارخانه ملل، ابن سینا، ارسباران، آفتاب، اشراق، پردیسان، شفق، گلستان، خاوران و بهمن در این روزها از ساعت 9 تا 18 و خانه موزه های دکتر شریعتی، شهید مطهری و شهید چمران از ساعت 9 تا 16 فعال خواهند بود.

پردیس های سینمایی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شامل ملت، راگا، تماشا و رازی نیز در ایام تعطیلات نوروز فیلم هایی چون معراجی ها، خط ویژه، چ، طبقه حساس و با دیگران را بر اساس سانس های مشخص شده اکران خواهند کرد.

علاقمندان جهت دریافت اطلاعات برنامه های مراکز فرهنگی هنری تهران در ایام تعطیلات نوروزی و همچنین ویژه برنامه‌های مرتبط با سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) می توانند با سامانه 1837 تماس بگیرند.

کد خبر 253802
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز