همشهری آنلاین: استان های کشور آماده پذیرش گردشگران و مسافران نوروزی هستند.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر؛ معاون هماهنگی و مدیریت امور زایران استانداری خراسان رضوی در ارتباط تصویری با برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما از آمادگی کامل این استان برای میزبانی از مسافران نوروزی خبر داد و افزود: اقدامات لازم در زمینه های اسکان ،سلامت،امنیت و تردد در قالب ساختارهای تعریف شده و مشارکت دستگاه‌های اجرایی برای میزبانی از مسافران انجام شده است.

آقای مهدی اعلایی اضافه کرد:‌ حدود 250 هزار امکان اسکان در هر شبانه روز برای زائران و مسافران مشهد مقدس فراهم شده است 

وی گفت:‌ حدود 50 درصد ظرفیت ریلی کشور و 1500 دستگاه اتوبوس به جابجایی مسافران از همه نقاط کشور به این شهر مقدس اختصاص داده شده است.

اعلایی افزود: برای رفاه حال مسافران و ترافیک روان ،طرح زوج و فرد در محدوده بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) اجرا می شود که زائران باید به این موضوع توجه کنند.

استاندار قم نیز در ارتباط تصویری با این برنامه با اشاره به آمادگی کامل این شهر برای میزبانی از مسافران نوروزی گفت: ستاد تسهیلات نوروزی با ده کمیته و با عضویت 45 دستگاه اجرایی کار خود را آغاز کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق صالحی منش افزود: بیش از 10 هزار نفر شامل نیروهای انتظامی ،امدادی ،خدمات شهری و نیروهای ایست و بازرسی به مسافران نوروزی خدمات خواهند داد.

وی با بیان اینکه همه بیمارستان‌ها ،درمانگاه‌ها و داروخانه‌‍‌های استان قم در ایام نوروز در آماده باش هستند،گفت:‌ 17 پایگاه امدادی هلال احمر و 51 پایگاه ثابت و سیار اورژانس به مسافران در ایام نوروز خدمات ارائه خواهند داد.

استاندار قم افزود: به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) برنامه های ویژه ای نیز در شهر قم تدارک دیده شده است.


استاندار مازندران نیز در ارتباط تصویری با برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به اینکه استان مازندران هر سال در ایام نوروز پذیرای میلیون ها مسافر است گفت: حدود 10 هزار نیروی راهور انتظامی ،بیش از 32 گروه راهداری با 450 دستگاه ماشین آلات و حدود 52گروه امداد و نجات در سطح استان مستقر هستند تا خدمات لازم را به مسافران ارائه کنند.


ربیع فلاح جلودار افزود:‌ امسال با هماهنگی دستگاه های ذیربط و صاحبان هتل‌ها و متل‌ها، این اماکن افزایش قیمتی نخواهند داشت.
وی از مسافران نوروزی خواست در حفظ محیط زیست کوشا باشند.


استاندار استان فارس نیز در ارتباط تصویری با برنامه گفتگوی ویژه خبری با تاکید بر آمادگی کامل این استان برای پذیرایی از مسافران نوروزی گفت: آمادگی اسکان بیش از 500 هزار مسافر را در شبانه روز در این استان داریم.

سیدمحمد احمدی با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون و 500 هزار بروشور تبلیغاتی در ایام نوروز در اختیار مسافران قرار می‌گیرد، افزود: پایگاه های امداد و نجات ،بیمارستانها و درمانگاه ها آمادگی کامل را برای خدمت رسانی به مسافران در ایام نوروز دارند.

وی پیش بینی کرد: بیش از 10 میلیون مسافر در ایام نوروز از شیراز بازدید کنند.

استاندار فارس افزود: برنامه های ویژه ای به مناسبت شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س)‌در اماکن مذهبی این استان تدارک دیده شده است.

استاندار اصفهان نیز در این برنامه با بیان اینکه 9 کمیته از جمله کمیته های حمل و نقل،بهداشت و درمان ، ایمنی سفر ، کنترل بازار و فرهنگی و اجتماعی تسهیلات لازم را برای مسافران نوروزی فراهم کرده اند گفت: 212 هزار تخت نیز در مراکز اقامتی، هتل‌ها و مدارس برای اقامت شبانه آنها فراهم شده است.

رسول زرگرپور افزود :‌ گروه های نظارت نیز در بخش های گوناگون به مدت 20 روز، شبانه روزی فعال هستند.

استاندار گیلان هم در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما به تشکیل ده کمیته برای رفاه مسافران نوروزی اشاره و اضافه کرد:‌380 مدرسه برای اسکان مسافران تجهیز شده اند.

محمدعلی نجفی افزود: با همکاری مردم گیلان زباله‌ها و پسماندهای شهری و روستایی را در روزهای اخیر پاکسازی کرده‌ایم.

استاندار هرمزگان نیز در ارتباط تصویری با این برنامه از آماده شدن 30 بوستان در این استان برای اسکان مسافران خبر داد.

جاسم جادری افزود:‌3 هزار کلاس مدرسه ،130 جایگاه عرضه میوه ،83 نانوایی کشیک ،12 پست امداد رسانی ،12 هزار تخت،27 گروه بهداشت و اتوبوس های دریایی آماده ارائه خدمات به گردشگران نوروزی این استان هستند.

وی گفت:‌ 38 شناور نیز با 5 هزار صندلی برای جابجایی مسافران به جزایر قشم و هرمز آماده هستند .

کد خبر 253743
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز