مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: استفان‌هاوکینگ، فیزیکدان مشهور بریتانیایی در مصاحبه‌ای تلویزیونی به پیش‌بینی درباره آینده سفرهای فضایی انسان پرداخته‌ و درباره آینده جهان و سرنوشت بشر روی زمین هشدار داده‌است.

استفان هاوکینگ

براساس گزارش میل‌آنلاین، هاوکینگ در این برنامه تلویزیونی که به صورت مستقیم برای سرنشینان ایستگاه فضایی بین‌المللی پخش می‌شد و چهره‌ای جدید از جریان زندگی در این پایگاه فضایی را به نمایش می‌گذاشت گفت سیاره ما جهانی کهن‌سال است که در معرض خطر رشد بی‌رویه جمعیت و منابع محدود قرار گرفته، خطرهایی که باید جدی‌ گرفته شوند و برای مقابله با آنها برنامه‌ریزی شود.

هاوکینگ همچنین پیش‌بینی کرد که تا 50 سال آینده انسان بدون شک روی ماه اقامت خواهد کرد و تا سال 2100 نیز ساکن مریخ خواهد شد. وی معتقد است این قرن عصر فضای حقیقی خواهد بود. هاوکینگ معتقد است اگر انسان نتواند در سیاره‌های دیگر اقامت کند، نسل بشر به سرعت منقرض خواهد شد.

هاوکینگ در این برنامه گفت اگر نسل بشر می‌خواهد تا صد سال آینده به زندگی خود ادامه دهد، سفر به اعماق فضا برای یافتن جهانی جدید و اقامت در آن امری الزامی خواهد بود. در این صورت اطمینان دارم که یک قرن دیگر به تاریخ بشر افزوده خواهد شد.

کد خبر 253591
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز