امیر بهادری نژاد: فصل تابستان بهترین فصل سال برای سفر کردن است. هشت توصیه برایتان داریم:

در گذشته و قبل از اینکه زندگی مردم سراسر جهان تا این حد یکنواخت و ماشینی شود اعضای خانواده حداقل چند ساعت از شبانه روز کنار یکدیگر بودند اما مشکلات زندگی مدرن باعث شده تا مثلاً پدر خانواده در طول شبانه روز حتی یک ساعت هم فرزندانش را نبیند.

به همین دلیل سفرهای تابستانی بهترین فرصت برای پدر خانواده است تا چند روزی به طور تمام وقت در کنار تمام اعضای خانواده باشد.اما روانشناسان می گویند همین تعطیلات تابستانی هم ممکن است فشار فیزیکی و روحی زیادی را به پدر وارد کند.

پس اگر شما پدر خانواده هستید و قصد دارید تا پایان تابستان به سفر بروید حتماً توصیه های ذیل را مطالعه کنید تا سفر خوشی داشته باشید البته اگر هزینه های سنگین، اجازه سفر کردن را به شما بدهند.

  • نشستن روی صندلی های خودرو در سفرهای طولانی(بیش از ۱۲ ساعت) برای همه اعضای خانواده خطرناک است چون باعث لخته شدن خون در پاها می شود به همین دلیل باید در طول مسیر بارها توقف کنید و از همه اعضای خانواده بخواهید تا خارج از خودرو نرمش کنند.
  • فراموش نکنید سفرهای طولانی با خودرو به راننده که اغلب پدر خانواده است استرس وارد می کند و قلب وی را تحت فشار قرار می دهد. اگر توانایی مالی دارید بهتر است با قطار و یا هواپیما سفر کنید.
  • قبل از آغاز سفر از فرزندان خود بخواهید در یک کیسه و یا کیف کوچک تمام وسایل مورد نیازشان را جمع آوری کنند. در این صورت دیگر در طول سفر از شما به دلیل جا گذاشتن وسایل مورد علاقه شان گلایه نخواهند کرد.
  • در سفرهای طولانی تا آنجایی که می توانید وسایل سرگرمی و خوراکی برای فرزندان خود همراه داشته باشید.
  • به بچه ها کاغذ ، خودکار و مداد رنگی(رنگ های شاد) بدهید تا اینکه در طول سفر خاطرات خود را بنویسند و یا نقاشی بکشند.
  • اگر چیز مهمی را در خانه فراموش کرده اید آرامش خود را حفظ کنید و عصبانی نشوید چون به احتمال بسیار زیاد می توانید آن را در مقصد تهیه کنید.
  • پس از رسیدن به مقصد از فرزندانتان سؤال کنید که چه کاری می خواهند انجام بدهند. یک روز کارهای مطابق میل آنها را انجام بدهید و روز بعد کاری را که مطابق میل شما و همسرتان است.
  • به فرزندانتان بگویید که اگر بچه های خوبی در سفر باشند به آنها جایزه نقدی و غیر نقدی خواهید داد.
کد خبر 2535

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز