همشهری آنلاین: معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز اعلام کرد: با نظر سرپرست دانشگاه تبریز، روسای دانشکده‌ها و گروه‌های آموزشی با رأی اعضای هیئت علمی این دانشگاه انتخاب می‌شوند.

به گزارش پایگاه رسمی وزارت علوم، دکتر محمدتقی اعلمی با بیان این خبر گفت: بر اساس نظر رییس دانشگاه تبریز و به موجب «آیین‌نامه جامع مدیریت دانشگاه‌ها، دانشکده‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری» مصوب جلسه 684 مورخ 10 اسفند ماه 1389 شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشگاه تبریز در نظر دارد جهت مشارکت دادن نخبگان و اعضای هیئت علمی در همه شئون اداره دانشگاه، روسای دانشکده‌ها و گروه‌ها را با آراء اعضای هیئت علمی این دانشگاه انتخاب کند.

وی افزود: رئیس دانشکده از میان افراد واجد شرایط و با توجه به برنامه‌های پیشنهادی، از میان کسانی که از نظر اعضای هیئت علمی دانشکده مورد نظر، مقبولیت بالایی داشته و در عین حال واجد توانایی‌ها و سوابق مدیریتی در محیط‌های دانشگاهی بوده و توانایی برقراری ارتباط موثر با همکاران و دانشجویان را داشته باشند، انتخاب خواهند شد.

دکتر اعلمی گفت: برای برگزاری انتخابات، کمیته‌ای زیر نظر معاون آموزشی تشکیل و فرایند نظرخواهی برای تشخیص مقبولیت عضو هیئت علمی و بررسی رزومه و سوابق در این کمیته انجام خواهد شد که پس از انتخابات، از بین دو نفر که حائز بیشترین رأی شده‌اند، یک نفر توسط رئیس دانشگاه منصوب می‌شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز، داشتن حداقل رتبه علمی دانشیاری و حداقل 5 سال سابقه خدمت در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و سن حداکثر 65 سال را از جمله شرایط اختصاصی برای تصدی ریاست دانشکده‌ها ذکر کرد و افزود: مدت ریاست دانشکده 2 سال است و این زمان حداکثر تا یک دوره دیگر قابل تمدید است.

کد خبر 253470
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز