دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: جاناتان آیو، مدیر بخش طراحی شرکت اپل در مصاحبه‌ای با مجله ساندی‌تایمز اعلام کرد رقیبان شرکت اپل به‌راحتی هزارارن هزار ساعت تلاش و کوشش متخصصان این شرکت را کپی کرده و از آن بهره‌برداری می‌کنند.

جاناتان آیو

براساس گزارش تلگراف، آیو در این مصاحبه نقطه ضعف خود را برملا کرد و نشان داد کپی کردن محصولات اپل خشم او را به شدت برمی‌انگیزاند. وی گفت هرکسی که من با او کار می‌کنم به اندازه من برای تولید محصولی جدید عشق و علاقه نشان می‌دهد. کالاها و تولید‌کنندگان از یکدیگی تفکیک‌ناپذیرند ، اگر بدانید یک محصول چطور ساخته شده می‌توانید به‌خوبی آن را درک کنید. آیو در این گفتگو اعلام کرد در گذشته یکبار قطعات آی‌فون خود را به صور کامل از یکدیگر باز کرده و دوباره سرهم کرده تا به خود ثابت کند می‌تواند این‌کار را انجام دهد.

آیو درباره اینکه چرا اپل محصولات گران‌قیمت تولید می‌کند گفت ما در محاصره کالاهای اشناخته و بدکیفیت هستیم. شاید تصور شود که مصرف‌کننده‌های این کالاها اهمیتی به آنچه استفاده می‌کنند نمی‌دهند،‌ درست مانند سازندگان این کالاها. اما ما نشان دادیم که مردم به آنچه استفاده می‌کنند اهمیت می‌دهند. تنها بحث زیبایی‌شناسی نیست، مردم به کالاهایی که پشتوانه تولید آنها تفکر و کیفیت بوده اهمیت می‌دهند. در حقیقت مردم حاضرند برای تفکر پول پرداخت کنند.

به گفته آیو اپل مجموعه بزرگی از محصولات زیبا و باکیفیت دارد و موفقیت این شرکت در گرو نو بودن و کمال محصولاتش است. آیو معتقد است وظیفه‌اش شخصی‌سازی تکنولوژی است و باور دارد افراد با محصولات اپل رابطه بسیار نزدیک و صمیمانه‌ای دارند. وی صف‌های طویل طرفداران محصولات اپل در پشت درهای فروشگاه‌های این شرکت را در زمان آغاز فروش محصولی جدید،‌ نمایشی از اعتراض علیه بی‌فکری و بی‌ارزش بودن توصیف کرد.

آیو در واکنش نسبت به سوالی که در آن به شرکت سامسونگ و شکایت‌های پی‌در‌پی اپل از این شرکت به اتهام کپی کردن محصولاتش اشاره شده بود، گفت کپی کردن محصولات همان دزدی است. آنچه کپی می‌شود، تنها یک طرح نیست، هزاران هزار ساعت تقلا و تلاش برای خلق محصولی جدید است.

کد خبر 253428
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز