مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۱
۰ نفر

گروه شهری: معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از اتمام آخرین مقطع حفاری تونل شمالی حکیم خبر داد و گفت: با اتمام عملیات حفاری تونل شمالی حکیم، فردا دو سر تونل به یکدیگر می‌رسند.

تونل

مازیار حسینی، درخصوص آخرین وضعیت تونل حکیم که در امتداد بزرگراه رسالت غرب و در محدوده پارک چیتگر واقع است، اظهار داشت: هم‌اکنون با تلاش همکاران تونل شمالی آخرین مقطع حفاری را طی می‌کند و ما این آمادگی را داریم که فردا با حضور شهردار تهران 2تونل شمالی و جنوبی را به یکدیگر برسانیم. وی با بیان اینکه مهندسان ایرانی تجربه بسیار خوبی در دانش تونل‌سازی‌ به‌دست آورده‌اند، افزود:

مهندسان ما با خلاقیت‌هایی که به‌کار می‌برند توانسته‌اند علاوه بر رعایت نکات ایمنی سرعت حفاری را نیز بالا ببرند. حسینی با اشاره به آغاز حفاری تونل حکیم از تیرماه سال‌جاری تصریح کرد: باید به این نکته توجه داشت که مجموع 2تونل کوچک و بزرگ رسالت به اندازه یکی از 2تونل حکیم می‌شود. به‌عبارتی طول هرکدام از تونل‌های حکیم به تنهایی از مجموع تونل رسالت بیشتر است که عملیات اجرایی آن پیگیری می‌شود.

احداث تونل حکیم در امتداد بزرگراه رسالت و در محدوده عبور از پارک چیتگر در حالی در دستور کار معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران قرار گرفته که تمامی ملاحظات زیست‌محیطی در آن لحاظ شده است و به گفته کارشناسان عملیات ساخت آن تا بهمن سال آینده به اتمام می‌رسد. با ساخت این تونل یک مسیر ارتباطی پیوسته و پر تقاضا در محدوده غرب تهران ساماندهی شده و اتصال شریان‌های این محدوده به جاده قدیم و جاده مخصوص کرج محقق می‌شود. عملیات اجرایی پروژه احداث تونل حکیم از تیر‌ماه سال‌جاری آغاز شده و طی مدت زمان 18‌ماه به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر 253237
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز