چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: ماهنامه ایران‌شناسی و ایران‌گردی «سرزمین‌من»، برای نخستین بار راهنمای سفر زمان‌بندی شده و ارزان برای یک سال را منتشر کرد.

شماره ۵۴ ماهنامه سرزمین‌من

ماهنامه ایران‌شناسی و ایران‌گردی «سرزمین‌من»، شماره 54 خود را با عنوان «راهنمای سفر در تمام سال» و با قیمتی بسیار مناسب روانه بازار کرده است؛ در این شماره 200 صفحه‌ای برای نخستین‌بار راهنمای سفر زمانبندی شده به 1000 نقطه دیدنی ایران در قالب بیش از 40 راهنما و مسیر، یک تقویم سفر برای چهار فصل سال 93 ارائه شده است. دو پوستر اطلاع‌رسان و جذاب و دیدنی نیز ضمیمه‌های رایگان این شماره هستند.

چگونه تمام سال سفر کنیم؟

در این شماره به تفکیک چهار فصل بهار، تابستان، پاییز و زمستان راهنمای سفر به نقاط دیدنی در سراسر ایران، ارائه شده‌ است. هر پیشنهاد سفری متناسب با آب‌و‌هوای آن فصل معرفی شده‌اند، تعداد روزهای تعطیل هر ماه در سال 93 نیز درنظر گرفته شده و چگونگی برنامه‌ریزی برای سفر در آن روزها مدنظر قرار گرفته است. بر همین اساس و مطابق با تعطیلات تقویمی، برنامه سفرها به صورت 10 روزه، هفت روزه، شش روزه، پنج روزه، سه‌روزه، دو روزه و یک روزه طراحی شده‌اند. در ویژه‌نامه نوروز 93 «سرزمین‌من»، به سئوالاتی همچون کجا برویم؟ چطور برویم؟ کجا بمانیم؟ چطور بگردیم؟ چه بخوریم؟ چه بخریم؟ پاسخ داده شده و اطلاعات دقیقی درباره خرید سوغاتی یا شکم‌گردی در هر شهر منتشر شده تا مسافران در هر فصلی از سال، بتوانند با کمترین هزینه، بیشترین لذت را از سفر خود ببرند.

شماره ۵۴ ماهنامه سرزمین‌من

در این شماره، برای فصل بهار 300 نقطه تماشایی ایران در 13 مطلب راهنما و مسیر معرفی شده‌اند، در فصل تابستان 350 نقطه در 14 مطلب راهنما، در پاییز 200 نقطه در هشت مطلب و برای زمستان هم 150 نقطه در هفت مطلب منتشر شده اند. در این مطالب همه نوع اطلاعات مورد نیاز؛ از نکات مربوط به وضعیت آب‌و‌هوا، اقامتگاه‌های مناسب و نقشه مسیر گرفته تا شماره تلفن‌های ضروری، نشانی مراکز خرید، غذاخوری‌ها و شماره تلفن راهنماهای محلی در دسترس خوانندگان قرار گرفته است. علاوه بر این یک بخش هم اختصاص به اقامتگاه‌های بومی ایران و توصیه‌های خاص سفرهای خانوادگی دارد.

نوروز و گردشگری حیات وحش

گزارشی درباره تاریخچه نوروز از دیگر مطالب جذاب این شماره است. علاوه بر این با موضوع گردشگری حیات وحش نیز تصاویری منتشر شده که مخاطبان در عین آشنایی با گونه‌های جانوری ایران، همراه عکس به سراسر سرزمین‌مان سفر می‌کنند و با تجربیات عکاس این تصاویر آشنا می‌شوند. همچنین در بخش کارگاه عکاسی این ویژه‌نامه، مطلبی مفید به چاپ رسیده تا بتوانید با هر دوربینی در سفرهای خود عکس‌های خوب بگیرند. اصغر عبداللهی ـ نویسنده نام‌آشنا ـ هم در این شماره سفرنامه خود به شیراز را منتشر کرده که بسیار خواندنی است.

پوسترهایی که نباید از دست داد

دقت کنید که این شماره را همراه با دو پوستر گلاسه نفیس دو رو و رایگان دریافت کنید. یک پوستر راهنمای تهرانگردی به قلم رئیس شورای شهر تهران همراه با پوستر زیبایی از سردر باغ ملی است و دیگری راهنمای سفر جامعی است همراه با کاروان‌های راهیان نور به مناطق جنگی چنوب کشور.

شماره ۵۴ ماهنامه سرزمین‌من

شماره 54 ماهنامه ایران‌شناسی و ایران‌گردی «سرزمین‌من»، در 212 صفحه، به سردبیری رضا مختاری و با قیمت 6 هزار تومان به صورت تمام رنگی و گلاسه منتشر شده است.

برای تماس با تحریریه «سرزمین‌من» می‌توانید با شماره تلفن 23023424 تماس بگیرید.

کد خبر 252909
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز