چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۹
۰ نفر

صبح دیروز اعلام شد که اسلوبودان کواچ از صربستان به‌عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ایران برگزیده شده است.

بازگشت کواچ  به ایران پس از یک دهه

در روزنامه دیروز به بیوگرافی این مربی که در سال 2000قهرمان المپیک سیدنی و در سال 1996برنده مدال برنز المپیک آتلانتا شد، اشاره کردیم و به همین دلیل شاید نیازی به بازنویسی رزومه او نباشد. امیر خوش‌خبر سرپرست تیم ملی درباره استخدام کواچ که 6سال است وارد عرصه مربیگری شده و هم‌اکنون هدایت تیم سرسیفتی پروجا ایتالیا را برعهده دارد می‌گوید: «او مربی جوان و با انگیزه‌ای است. او خیلی در والیبال انگیزه دارد و اولویتش در والیبال پول نیست. به قول خودش پولش را از جاهای دیگر در می‌آورد. (کواچ در صربستان مالک یک هتل است)»

ظاهرا فدراسیون قبل از توافق با کواچ از مربیان و هم‌بازی‌های وی در تیم پگاه ارومیه که وی حدود 10سال قبل در آن عضویت داشت استعلام گرفته است. خوش‌خبر در این رابطه می‌گوید: «داورزنی شخصاً با دوستان کواچ در ایران صحبت کرد و نظر آنها را جویا شد. همگی تأکید داشتند که بین لورنزو برناردی و اسلوبودان کواچ، کواچ گزینه بهتری است.»

خوش‌خبر درباره زمان سفر کواچ به ایران می‌گوید: «فعلا چورا که در تیم کاله به‌عنوان دستیار فعالیت می‌کند با نظر کواچ اردوی تیم ملی را زیرنظر می‌گیرد تا تکلیف تیم سرمربی در ایتالیا مشخص شود و او به ایران بیاید. اگر تیم کواچ در لیگ ایتالیا تا مرحله پایانی مسابقات پیش برود و حذف نشود، در نهایت او در اواخر اردیبهشت‌ماه به ایران خواهد آمد.» البته گفته می‌شود که حسین معدنی نیز در کنار چورا به فعالیت خواهد پرداخت. اما معرفی کواچ به‌عنوان سرمربی تیم ملی ایران واکنش‌های متفاوتی دربرداشته است.

دیروز پایگاه اینترنتی ورلد آو والیبال از قول کواچ نوشت که وی پیشنهاد مربیگری در تیم ملی ایران را از طریق ایمیل دریافت کرده است. همچنین این سایت مدعی شد که شرایط مالی بسیار عالی فدراسیون والیبال ایران باعث شده تا بیشتر مربیان والیبال جهان نسبت به مربیگری در تیم ملی این کشور اقبال نشان بدهند.

نخستین فردی که به حضور کواچ در ایران واکنش مثبت نشان داده ابراهیم وطن‌پرست سرمربی اسبق پگاه ارومیه است که کواچ یک دهه پیش زیرنظر او بازی می‌کرد:
« فدراسیون والیبال چندی پیش درباره او از من سؤال پرسید و من گفتم که واقعا از کواچ در طول دوران بازیگری‌اش در لیگ ایران رفتارحرفه‌ای دیده‌ام. به همین دلیل معتقدم که او می‌تواند گزینه مناسبی برای تیم ملی ایران باشد زیرا شخصیت بسیار محترمی دارد.»

البته طبیعی بود که هم‌تیمی‌های کواچ هم از او تعریف کنند. امیر حسینی در مورد او می‌گوید: «معتقدم از نظر هوشی و شناخت والیبال واقعا کواچ یک گزینه سرآمد است. خود من می‌خواستم او را به فدراسیون والیبال پیشنهاد دهم. البته من هیچ‌گاه با کواچ تمرین نکرده‌ام که بدانم که او چگونه مربی‌ای است.»

ساسان خداپرست هم نظر مثبتی در مورد هم‌بازی سابق خود دارد: «کواچ بهترین شخصی بود که می‌توانست به ایران بیاید چون آنستازی و برناردی شرایط خاص خودشان را داشتند که برای ایران سنگین بود. علاوه بر این فدراسیون می‌خواهد دستیار ایرانی کنار سرمربی تیم ملی باشد که آنستازی با این مورد مخالف بود. کواچ مربی شجاعی است که حاضر شده با نتایجی که ولاسکو در ایران گرفته جای او را پر کند.»

البته انتخاب کواچ منتقدانی نیز دارد. بهنام محمودی بازیکن سابق تیم ملی در مورد گزینش فدراسیون والیبال می‌گوید: «من احترام زیادی برای کواچ قائلم چون بازیکن بزرگی بوده و شناخت خوبی از والیبال و فرهنگ ایران دارد اما گزینه‌های بهتری هم می‌توانستند سرمربی تیم ملی ایران شوند. دوست داشتم که آنستازی هدایت تیم ملی را به‌عهده بگیرد چون سبک کار او شبیه ولاسکو است.»

کد خبر 252885

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز