مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: تصور کردن یک کلان‌شهر بدون خودرو در هر کشوری از جهان غیرممکن است، چه رسد به اینکه این کلان‌شهر در مهد تولید مشهورترین خودروهای جهان قرار داشته‌باشد.

براساس گزارش گیزمگ، با این‌همه به نظر می‌رسد عشق به خودروی آلمانی‌ها قرار است تا 15 تا 20 سال دیگر کمرنگ‌تر شده و به تدریج ناپدید شود، زیرا یکی از بزرگترین شهرهای این کشور،‌هامبورگ قصد دارد با اجرای برنامه شبکه سبز،‌خودروها را به گزینه‌ای انتخابی برای حمل‌و‌نقل درون شهری تبدیل ساخته و به تدریج استفاده از آن را متوقف سازد.

این شهر به عنوان دومین شهر بزرگ آلمان، پوشیده از فضاهای سرسبز و عمومی است. این پارک‌ها،‌زمین‌های بازی، ورزشی و قبرستان‌ها از بخش‌های داخلی شهر به سوی بخشهای خارجی پراکنده شده‌اند و درحال حاضر بسیاری از آنها توسط حلقه‌های سبز به‌یکدیگر پیونده داده شده‌اند. یکی از این حلقه‌ها فضای داخلی شهر را به شعاع یک کیلومتر احاطه کرده‌استو شعاع حلقه دوم 8 تا 10 کیلومتر است.

هدف از ایجاد حلقه سبز ایجاد اتصال بیشتر میان فضاهای سبز شهری به واسطه ساخت مسیرهای قابل دسترس و کوتاه پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، به دور از ترافیک روزانه هامبورگ است. به این منظور خیابان‌ها و مسیرهای موجود در هامبورگ بهبود یافته و پارک‌های بزرگ را به یکدیگر متصل خواهند ساخت به این شکل فضای خالی میان دو حلقه پر خواهد‌شد.

این حلقه‌ها علاوه بر تشویق شهروندان به انجام فعالیت‌هایی مانند دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی و جایگزین کردن شیوه‌های حمل‌و‌نقل قدیمی به واسطه این فعالیت‌ها، از زیرساختارهایی برخوردارند که می‌توانند آب جمع‌آوری شده از باران و سیلاب‌ها را ذخیره سازد.

کد خبر 252364
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز