مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: بوستان فدائیان اسلام که در جنوب شرق پایتخت واقع شده یکی از بوستان‌های قدیمی و کهن تهران به شمار می‌رود که تا قبل از دهه ۶۰ شمسی یکی از گورستان‌های اصلی تهران بوده است.

بوستان فدائیان اسلام

این بوستان که به نام شهدای فدائیان اسلام نامیده شده است، از بوستان‌های مهم و ریه تنفسی جنوب‌شرقی تهران است که عمر درخت‌های موجود در آن به بیش از 50 سال می‌رسد.

این بوستان در ناحیه دو منطقه 15 شهرداری تهران واقع شده و در کنار آن پایگاه بسیج مالک اشتر قرار دارد.

بوستان فدائیان اسلام که از نوع منطقه‌ای است 170 هزار مترمربع مساحت دارد که البته بخشی از آن بدلیل قرار گرفتن در کنار یکی از ورودی‌های بزرگراه امام علی(ع) تخریب شده است.

تاریخچه:

این بوستان در سال 1347 ایجاد شده ولی تا پیش از آن گورستان مسگرآباد بوده است و هم‌اکنون در بخش شرقی این بوستان گورستان ....قرار دارد. درخت های کهن و بلند این بوستان بیانگر عمر کهن و طولانی آن است.

گونه گیاهی:

طراحی بوستان فدائیان اسلام به شکل منظم هندسی است و بیش‌ترین گونه گیاهی آن چنار است. کاج، سرو، سپیدار، زبان گنجشک و توت از دیگر گونه‌های غالب این بوستان به شمار می‌رود.

در فصل‌های مختلف سال، گونه‌های مختلف گل نیز همچون بنفشه، رز، محمدی و... در این بوستان کاشته می‌شود.

همچنین روبروی این بوستان، بوستان زیتون که غالب گیاهی آن درخت زیتون هست، قرار گرفته است.

امکانات:

زمین‌بازی کودکان، ورزشگاه، دریاچه، آبنما، سرویس بهداشتی در این بوستان قدیمی وجود دارد. همچنین در یکی از ورودی‌های این بوستان تندیس شهدای فدائیان اسلام همچون نواب‌صفوی به همراه یادبود آنها و زندگینامه‌شان قرار دارد.

آدرس:

خیابان خاوران، ابتدای خیابان شهید میرهاشمی.

کد خبر 252063
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز