یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: تیم والیبال گاز ایران که در دوره قبل لیگ برتر والیبال زنان عنوان سومی را به دست آورده بود، در رقابت‌های امسال عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

volleyball

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، دوازدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر زنان ایران که از 17 آبان ماه سال جاری با حضور هفت تیم سنگ تاش شیراز، ذوب آهن اصفهان، شهرداری سمنان، گاز تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، اسلامشهر و شهید اسماعیل‌زاده بابلسر آغاز شده بود، روز پنجشنبه (8 اسفند) با قهرمانی گاز ایران به پایان رسید.

در این دوره از پیکارها 42 بازی انجام شد که تیم گاز ایران در نهایت با 11 پیروزی از 12 دیدار و کسب 32 امتیاز عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. این تیم تنها در آخرین بازی خود پیروزی دو امتیازه کسب کرد، اما در 10 برد دیگر خود 30 امتیاز به دست آورده بود. گاز ایران تنها یک شکست در برابر ذوب آهن، پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها داشت.

تیم والیبال ذوب آهن اصفهان در این دوره از رقابت‌ها 29 امتیاز کسب کرد و عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد.

ذوب آهن تا قبل از این دوره از رقابت‌ها پنج مقام قهرمانی، دو نایب قهرمانی و یک مقام سومی در پرونده افتخارات خود داشت و با نایب قهرمانی امسال برای نهمین بار بر روی یکی از سکوی‌های این مسابقات رفت.

این تیم در سال‌های 84 تا 88 پنج قهرمانی متوالی کسب کرده بود، در سال 89 و 91 نایب قهرمانی و در سال 90 نیز عنوان سومی لیگ برتر والیبال زنان را به دست آورده بود.

تیم دانشگاه آزاد نیز با پذیرش شکست در آخرین بازی این فصل در برابر گاز، 29 امتیازه شد و عنوان سومی را کسب کرد. تیم‌های ذوب آهن و دانشگاه آزاد 29 امیتازه بودند اما به دلیل این که دانشگاه آزاد یک پیروزی کمتر از ذوب آهن داشت در رتبه سوم قرار گرفت.

تیم های اسلامشهر، بابلسر، سنگ تاش شیراز و شهرداری سمنان نیز رتبه‌های چهارم تا هفتم را از آن خود کردند.

در لیگ برتر والیبال زنان سال گذشته (1391) که با حضور شش تیم برگزار شده بود، تیم‌های گیتی پسند و ذوب آهن اصفهان به ترتیب به مقام‌های اول و دوم دست یافتند و تیم گاز تهران سوم شد.

 

کد خبر 251535
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز